طرز تهیه ترشی هفت بیجار + فوت و فن ترشی هفت بیجار

طرز تهیه ترشی هفت بیجار

طرز تهیه ترشی هفت بیجار + فوت و فن ترشی هفت بیجار طرز تهیه ترشی هفت بیجار همدان  طرز تهیه ترشی هفت بیجار فوری  فوت و فن ترشی هفت بیجار  ترشی هفت بیجار دونفره  ترشی هفت بیجار زرد رنگ  ترشی هفت بیجار گیلانی  ترشی هفت بیجار مجلسی  ترشی هفت بیجار تبریز Haft Bijar pickle

ترشی یکی از چاشنی های کنار غذا است که به ویژه در فصل پاییز در مدل های مختلف آماده می شود و جای سالاد را در سفره می گیرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی هفت بیجار شمالی + ترشی هفت بیجار رشتی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ترشی هفت بیجار
گل کلم۱ عدد
هویج۵ عدد
کرفسیک ساقه
خیار سبز۶ عدد
بادمجان۳ عدد
فلفل سبز تند۱۵۰ گرم
سیر۳ بوته
سیب زمینی ترشی۳ عدد
سبزی ترشی(ترخون، مرزه، نعنا، گشنیز،جعفری)۲۵۰ گرم
تخم گشنیز۳ قاشق غذا خوری
سیاه دانه۲ قاشق غذا خوری
سرکه سفید یا قرمزبه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی هفت بیجار

مرحله اول

در ابتدا برای درست کردن ترشی هفت بیجار گل کلم را به قطعات کوچک خرد می کنیم و داخل یک ظرف ریخته آب می ریزیم و کلم ها را داخلش ریخته تا تمیز شود چند بار آبش را عوض می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه هویج شسته شده را با پوست کن پوست می گیریم بهتر است از چاقو استفاده نکنیم با پوست کن کار راحتتر و سریع تر است و فقط پوست نازک روی هویج کنده می شود.

مرحله سوم

کرفس را پاک می کنیم و می شوییم و اجازه می دهیم آب اضافه آن برود و خشک شود سپس خیارها را شسته و می گذاریم خشک شوند در این مرحله سراغ فلفل سبزها می رویم.

مرحله چهارم

فلفل سبز را در ابتدا بشویید سپس سرش را جدا کنید تا آب به داخل فلفل ها نفوذ نکند، در ادامه سر بادمجان را برش داده و شسته و سیب زمینی ترشی را نیز تمیز با فرچه یا اسکاج می شوییم.

مرحله پنجم

بعد از این که تمام مواد ترشی را شستید روی یک دستمال تمیز پهن می کنیم تا کاملا خشک شوند و رطوبت آن ها از بین برود بعد از خشک شدن سبزیحات نوبت خرد کردن آن ها برای ترشی است.

مرحله ششم

سبزیجات ترشی را باید ریز خرد کنید در ابتدا سبزی ترشی را خرد می کنیم لازم به ساطوری کردن نیست برگ های کرفس را نیز به سبزی ها اضافه می کنیم و خرد می نماییم.

مرحله هفتم

سیر را پوست گرفته و روی تخته آشپزخانه به قطعات کوچک خرد می کنیم در ادامه فلفل سبزها را نیز خرد می نماییم، همه سبزیحات باید خرد شوند اندازه آن ها سلیقه ای است.

مرحله هشتم

همه مواد ترشی را که خرد کرده ایم را به همراه سیر، فلفل سبز تند و سبزی در یک ظرف بزرگ می ریزیم و در ادامه تخم گشنیز را به همراه سیاه دانه و نمک روی آن ها می پاشیم و خوب مخلوط می کنیم.

طرز تهیه ترشی هفت بیجار + فوت و فن ترشی هفت بیجار طرز تهیه ترشی هفت بیجار همدان  طرز تهیه ترشی هفت بیجار فوری  فوت و فن ترشی هفت بیجار  ترشی هفت بیجار دونفره  ترشی هفت بیجار زرد رنگ  ترشی هفت بیجار گیلانی  ترشی هفت بیجار مجلسی  ترشی هفت بیجار تبریز Haft Bijar pickle

مرحله نهم

همه مواد که کاملا با هم مخلوط شدند کنار می گذاریم ظرف هایی که می خواهیم در آن ها ترشی بریزیم باید تمیز و کاملا خشک باشند سپس با یک ملاقه بزرگ داخل شیشه ها را پر می کنیم.

مرحله دهم

با دست فشار می دهیم تا هوا بین آنها نباشد در انتها سرکه می ریزیم و درب ظروف را محکم می بندیم و داخل یخچال می گذاریم یک هفته زمان لازم دارید تا ترشی آماده شود. نوش جان.

بروز رسانی توسط در شنبه 7 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.