طرز تهیه مربای کدو حلوایی بدون آهک مرحله به مرحله

طرز تهیه مربای کدو حلوایی

طرز تهیه مربای کدو حلوایی بدون آهک مرحله به مرحله طرز تهیه مربای کدو حلوایی با شیره انگور طرز تهیه مربای کدو حلوایی بدون اهک طرز تهیه مربای کدو حلوایی   طرز تهیه مربای کدو تنبل   Pumpkin jam lvfhd ;n, pg,hdd

در فصل سرما از کدو حلوایی و انواع دسر و مربای که می توانید با آن درست کنید و خواص بی نظیر کدو غافل نشویید ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای کدو حلوایی بدون آهک در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای مربا
شکر۲ کیلوگرم
کدو حلوایی۲ کیلوگرم
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار دلخواه
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری
آب۶ لیوان فرانسوی دسته‌دار
هل سبز خرد شده۱۰ عدد

طرز تهیه مربای کدو حلوایی

مرحله اول

برای درست کردن مربای کدو حلوایی در ابتدا کدو را تمیز بشویید و خشک کنید سپس از وسط نصف کنید و تخمه ها و ریشه ها را با کمک یک قاشق فلزی خارج کرده و تمیز کنید.

مرحله دوم

سپس کدو را قاچ کنید و پوست آن را جدا کرده و به قطعات کوچک برش دهید یا این که رنده کنید تکه های کدو را داخل یک قابلمه به همراه یک لیوان آب می ریزیم و روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم.

مرحله سوم

اجازه می دهیم تا کدو نیم پز شود سپس آن را آبکش می کنیم و کنار می گذاریم سپس در ظرفی آب و شکر را مخلوط نموده و روی شعله متوسط اجاق گاز قرار می دهیم تا به جوش بیاید.

مرحله چهارم

بعد از این که به جوش آمد حرارت را کم می کنیم و صبر می کنیم تا شهد مربا کدو حلوایی قوام پیدا کند سپس کدوهای نیم پز را به آن می افزاییم و برای ۳۰ دقیقه می گذاریم بپزد.

مرحله پنجم

اگر تست کردید و کدوها سفت بود زمان بیشتری اجازه دهید بپزد در ده دقیقه پایان پخت هل را خرد کنید و به همراه آبلیمو و زعفرانی که از قبل دم کرده اید به مربا بیافزایید.

طرز تهیه مربای کدو حلوایی بدون آهک مرحله به مرحله طرز تهیه مربای کدو حلوایی با شیره انگور طرز تهیه مربای کدو حلوایی بدون اهک طرز تهیه مربای کدو حلوایی   طرز تهیه مربای کدو تنبل   Pumpkin jam lvfhd ;n, pg,hdd

مرحله ششم

بعد از ده دقیقه از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا کاملا سرد شود سپس در شیشه تمیز و خشک می ریزیم و درب آن را بسته و در یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

نکات مربا کدو حلوایی

برای خوشرنگ تر شدن مربا بهتر است از قابلمه روی یا مسی استفاده کنیم، در زمان درست کردن مربا به هیچ وجه درب قابلمه را نگذارید چون مربا بد رنگ می شود و سر می رود، باید آب داخل شهد کاملا غلیظ شود تا باعث کپک زدن مربا نشود، اضافه کرد آبلیمو باعث می شود که مربا شکرک نزند.

برطرف کردن شکرک مربا

اگر مربا شکرک زد کمی آب جوش و یک قاشق آبلیمو داخل آن بریزید و روی حرارت کم بگذارید تا کمی بجوشد و شکرک از بین برود.

بروز رسانی توسط در پنج شنبه 17 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.