طرز تهیه ترشی زرشک خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه ترشی زرشک

طرز تهیه ترشی زرشک خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی زرشک خشک  طرز تهیه ترشک زرشک و انار  طرز تهیه ترشی شوشتری  طرز تهیه انواع ترشی  طرز تهیه انواع ترشی های فانتزی

ترشی ها همیشه پای ثابت سفره ایرانی ها هستند در هر فصلی می توانید ترشی مخصوصی درست کنید یکی از این ترش ها ترشی زرشک خوشمزه و متفاوت است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی زرشک خوشمزه و خانگی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم ترشی زرشک
زرشکدو و نیم لیوان
آبدو لیوان
شکر۲ قاشق غذاخوری سرخالی
نمک۱ قاشق غذاخوری سرخالی
گلپر۱ قاشق غذاخوری سرخالی
سرکه سفید۱ لیوان
آب زرشک۱ لیوان

طرز تهیه ترشی زرشک

مرحله اول

برای درست کردن یک ترشی زرشک بی نظیر و فوق العاده اولین کاری که باید بکنید این که زرشک های تازه را دانه دانه کنید و برگ و ساقه ها را از آن جدا نمایید و در یک کاسه بزرگ و گود بریزید.

مرحله دوم

روی زرشک ها آب سرد بریزید و برای ۱۵ دقیقه صبر نمایید تا گرد و غبار زرشک ها تمیز شود سپس آبکش نمایید و صبر کنید تا آب اضافه آن گرفته شود و روی یک دستمال تمیز پهن کنید تا خشک شود.

مرحله سوم

در این مرحله نصف لیوان زرشک را به همراه دو لیوان آب بگذارید روی حرارت اجاق گاز برای نیم ساعت تا بجوشد و آبش یک لیوان شود سپس در صافی بریزید و با پشت قاشق فشار دهید.

مرحله چهارم

آب زرشک که آماده شد کنار بگذارید در یک شیشه تمیز و خشک زرشک ها را بریزید سپس نمک و شکر را به همراه گلپر اضافه نمایید در ادامه آب زرشک را به همراه سرکه بیافزایید.

مرحله پنجم

درب شیشه را محکم کنید و شیشه را بر عکس کرده و ۲۴ ساعت به همین شکل در محیط آشپزخانه قرار دهید سپس در یخچال قرار دهده و بعد از سه روز ترشی زرشک آماده است.

مرحله ششم

این ترشی خوشمزه را می توانید در کنار غذاها در مهمانی ها سرو کنید یک ترشی شیک و متفاوت که به میز شما جلوه خاصی می بخشد و از خوردن آن لذت ببریید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در دوشنبه 17 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.