طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر خوشمزه خانگی

طرز تهیه ترشی بادمجان

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر خوشمزه خانگی    طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر شمالی  طرز تهیه ترشی بادمجان مخلوط  طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر شیرازی  طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر خوزستانی  طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر

یکی از ترشی های خوشمزه و پر طرفدار ایرانی ترشی بادمجان است که در تمام فصول می توانید آماده کنید و در کنار دمپختک و آبگوشت و بسیاری از غذاها میل نمایید این ترشی خوشمزه در هر شهری به گونه ای آماده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر خوشمزه خانگی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ترشی بادمجان
سیر۲۵۰ گرم
هویج۲۰۰ گرم
فلفل سبز۵۰ گرم
سرکهبه اندازه کافی
سبزی ترشی۴۰۰ گرم
بادمجان قلمی۱ کیلوگرم
نمکدو قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی بادمجان

مرحله اول

برای درست کردن ترشی شکم پر در ابتدا موادی که داخل شکم بادمجان می ریزیم را آماده می کنیم هویج ها را تمیز شسته و پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم.

مرحله دوم

سبزی ترشی را پاک کرده و می شوییم اجازه دهید سبزی کاملا خشک شود می توانید روی دستمال تمیز پهن کنید تا زودتر خشک شوند سپس روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم.

مرحله سوم

سبزی و هویج را در ظرف بزرگی می ریزیم و سیر را پوست گرفته و ۴ قاچ می کنیم و به ظرف اضافه می کنیم سیر عطر و طعم ترشی را بهتر می کند فلفل سبز را نیز شسته و ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله بادمجان ها را شسته و می گذاریم تا خشک شوند اگر کامل خشک نشده اند با دستمال خشک می کنیم کلاهک بادمجان را جدا کرده و روی آن یک برش عمودی می دهیم.

مرحله پنجم

برش را طوری بدهید که از زیر بادمجان سوراخ ایجاد نشود فقط شکم بادمجان باز شود سپس در قابلمه ای سرکه ریخته و روی اجاق گاز می گذاریم و بادمجان ها را برای ۷ دقیقه در سرکه می پزیم.

مرحله ششم

بادمجان ها باید کمی نرم شوند سپس از قابلمه خارج کرده و آبکش می کنیم و اجازه می دهیم تا کاملا خنک شوند به مواد داخل کاسه نمک اضافه می کنیم و با هم مخلوط می نماییم.

مرحله هفتم

در این مرحله داخل بادمجان ها را با موادی که خرد کردیم پر می کنیم و داخل یک ظرف مناسب ترشی می چینیم تا پر شود سپس با سرکه پر می کنیم تا روی بادمجان ها را بگیرد.

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر خوشمزه خانگی    طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر شمالی  طرز تهیه ترشی بادمجان مخلوط  طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر شیرازی  طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر خوزستانی  طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر

مرحله هشتم

درب ظرف را محکم می بندیم تا از نفوذ هوا جلوگیری کند و برای دو هفته در جا خشک و خنک نکهداری می کنیم سپس می توانید این ترش خوشمزه را در کنار غذا میل نمایید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در شنبه 9 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.