طرز تهیه مربای نارنگی بدون پوست خوشمزه و خانگی

طرز تهیه مربای نارنگی بدون پوست خوشمزه و خانگی

طرز تهیه مربای نارنگی یکی از میوه های خوشبو و خوشمزه پاییزی نارنگی است که با آن می توانید دستورهای آشپزی زیادی را …

طرز تهیه روغن حیوانی خانگی با کیفیت و بدون بو

طرز تهیه روغن حیوانی خانگی با کیفیت و بدون بو

طرز تهیه روغن حیوانی روغن حیوانی یک روغن بسیار پر کاربرد در غداهای محلی است این روغن بسیار پرخاصیت است و می تواند …

طرز تهیه رب آلبالو خانگی ترش و خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه رب آلبالو خانگی ترش و خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه رب آلبالو آلبالو یکی از خوشمزه های تابستانی است که با آن انواع شربت، ترشی، مربا، رب و ترشک را می …

طرز تهیه ترشی انار و لبو

طرز تهیه ترشی انار و لبو قرمز خوشمزه به روش بازاری Pickled pomegranate and red beets طرز تهیه لبو با رب انار  ترشی لبو قرمز  ترشی انار ناردون   طرز تهیه ترشی انار با سرکه  ترشی لبو و انار  jva hkhv , gf,

در فصل پاییز یکی از چاشنی های پرطرفدار کنار غذا که معمولا جای سالادها را در سفره ایرانی می گیرند ترشی ها هستند با تنوع و طعم بی نظیری که دارند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی انار و لبو قرمز خوشمزه به روش بازاری در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ترشی انار و لبو
انار۲ عدد
لبو۵ عدد
سرکه قرمزبه میزان لازم
نمک۱ قاشق چای خوری
شکر۱ قاشق چای خوری
گلپر۱ قاشق چای خوری
سیاه دانه۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه ترشی انار و لبو

مرحله اول

برای درست کردن ترشی انار و لبو در ابتدا چغندرهای قرمز تهیه کنید آن ها را تمیز بشویید سپس سر و ته چغندر را جدا کنید با احتیاط از کارد استفاده کنید چون چغندرها در زمان خامی خیلی سفت هستند.

مرحله دوم

در یک قابلمه آب ریخته و چغندرها را داخل آن قرار داده و روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم تا کاملا بپزند بعد از پخت آبکش کنید و اجازه دهید کاملا خنک شوند سپس با یک رنده درشت رنده می کنیم.

مرحله سوم

با توجه به سلیقه خود می توانید چعندرها را رنده کنید یا نگینی کنید و در یک قایلمه متناسب بریزید سپس انار های قرمز و شیرینی را که تهیه کرده اید را برش می زنیم و دانه می کنیم.

مرحله چهارم

روی لبوهای خرد شده سرکه قرمز می ریزیم طوری که تا سطح روی لبوها را می گیرد سپس ظرف را روی حرارت قرار می دهیم تا یک جوش بزند یعد از آن انار دانه شده را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

بعد از چند دقیقه جوشیدن نمک را به همراه شکر، گلپر و سیاه دانه می افزاییم و همه مواد را با هم مخلوط می نماییم و ترشی را از روی حرارت اجاق گاز بر می داریم و درب قابلمه را می گذاریم.

مرحله ششم

با بستن درب قابلمه حرارت موجود در ترشی یاعث می شود ترشی کاملا جا بیافتد و آماده گردد بعد از سرد شدن ترشی آن را در ظرف شیشه ای تمیز و خشک می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم.

مرحله هفتم

شیشه ترشی را داخل یخچال بگذارید ترشی انار و لبو یک ترشی فوری است و بعد از یک روز می توانید کنار غذا میل کنید و از خوردن آن لذت ببریید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 6 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.