طرز تهیه ترشی زیتون شمالی + از بین بردن تلخی زیتون

طرز تهیه ترشی زیتون

طرز تهیه ترشی زیتون شمالی + از بین بردن تلخی زیتون طرز تهیه ترشی زیتون سبز بی هسته  آموزش ترشی زیتون  طرز تهیه ترشی زیتون خانگی  طرز تهیه ترشی زیتون تلخ  طرز تهیه ترشی زیتون شمالی  طرز تهیه ترشی زیتون تند  دستور ترشی زیتون سبز

یکی از ترشی های خوشمزه ترشی زیتون است این ترشی مجلسی و خاص را به راحتی در منزل می توانید تدارک ببینید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی زیتون شمالی + طرز تهیه ترشی زیتون خانگی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ترشی زیتون
زیتون سبز بی هسته۲ کیلوگرم
گشنیز، ترخون، نعنا خشک۵۰۰ گرم
گلپر۲ قاشق غذا خوری
سیر۶ بوته
فلفل یا پودر فلفلبه مقدار لازم
نمک و سرکهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی زیتون

مرحله اول

در ایتدا برای درست کردن ترشی زیتون باید یک برش روی زیتون ها به وجود بیاورید تا طعم و مزه مواد به خورد زیتون برود ممکن است زیتون شما تلخ باشد پس تلخی آن را بگیرید.

مرحله دوم

برای گرفتن تلخی زیتون، زیتون را در قابلمه ای ریخته با مقداری آب روی حرارت اجاق گاز قرار دهید چند جوش که خورد از روی حرارت بر می داریم این مرحله را چند بار تکرار می کنیم.

مرحله سوم

در مرحله آخر مقداری نمک به زیتون بزنید و آبکش کنید با این روش تلخی زیتون به طور کامل گرفته می شود، در ادامه زیتون ها را داخل قابلمه ریخته و سرکه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

قابلمه را روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم تا یک جوش بخورد سپس از روی اجاق بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود، در این فاصله سیرها را پوست می گیریم.

مرحله پنجم

سیرها را رنده می کنیم یا حلقه ای برش می زنیم سبزی ها را پاک نموده شسسته و می گذاریم آبش برود و خشک شود، ظرف شیشه ای تمیز را برداشته یک ردیف زیتون می چینیم.

مرحله ششم

روی زیتون کمی سیر و سبزی را به همراه نمک می گذاریم و این لایه ها را به همین ترتیب تا پر شدن شیشه ادامه می دهیم در انتها گلپر را می افزاییم و روی ترشی سرکه می ریزیم.

مرحله هفتم

سرکه را تا روی زیتون ها را بگیرد ریخته و درب ظرف را محکم می بندیم در جای گرم برای یک هفته قرار می دهیم تا آماده شود سپس در یخچال می گذاریم و در کنار غذا سرو می کنیم. نوش جان.

بروز رسانی توسط در جمعه 13 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.