طرز تهیه ترشی بادمجان تکه ای بوشهری مرحله به مرحله

طرز تهیه ترشی بادمجان

طرز تهیه ترشی بادمجان تکه ای بوشهری مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی بادمجان تکه ای  طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر خوزستانی  طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر شیرازی  طرز تهیه ترشی بادمجان حلقه ای ساده  طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر شمالی  طرز تهیه ترشی بادمجان مخلوط  طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر با تمر هندی

یکی از ترشی های خوشمزه پاییزی ترشی بادمجان است که کنار پلوهای مخلوط حسابی می چسبد ترشی ها را در شهرهای مختلف با کمی تفاوت درست می کنند ترشی بادمجان را این بار به روش بوشهری ها درست کنید و لذت ببرید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی بادمجان تکه ای بوشهری در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ترشی بادمجان
بادمجان١ کیلو
سیر خشک٢ بوته
فلفل قرمز۵۰ گرم
نمکبه مقدار کافی
زردچوبه۱ قاشق چای خوری
پودر یا تخم گشنیز۲ قاشق غذا خوری
سیاه دانه۲ قاشق غذا خوری
موسیر۱۰۰ گرم
سرکه۲/۵ لیوان
تمر هندی سیاه۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی بادمجان

مرحله اول

برای درست کردن ترشی بادمجان در ابتدا بادمجان ها را تمیز می شوییم بهتر است از بادمجان های کوچک استفاده شود اجازه دهید حسابی خشک شوند سپس ۴ قاچ برش می زنیم.

مرحله دوم

در قابلمه ای آب را به همراه نمک و سرکه می گذاریم روی حرارت اجاق گاز تا به جوش بیاید سپس بادمجان ها را داخل آن ریخته تا بپزند اگر می خواهید از ترشی زودتر استفاده کنید بگذارید بیشتر بپزد.

مرحله سوم

بعد از پخته شدن داخل صافی می ریزیم تا سرد گردد و آبش کشیده شود در این فاصله سیر را پوست می گیریم و به همراه فلفل، زردچوبه، تخم گشنیز و سیاه دانه و کمی نمک خوب می کوبیم.

مرحله چهارم

در این مرحله در یک شیشه تمیز بادمجان را یک لایه می چینیم و روی آن موسیر و سیر کوبیده، سیاه دانه، فلفل سیاه و تخم گشنیز روی هم می ریزیم و این کار را تکرار می کنیم تا ظرف پر شود.

مرحله پنجم

تمر هندی و سرکه را با هم مخلوط می کنیم سپس کمی حرارت می دهیم و می گذاریم سرد شود و روی ترشی می ریزیم می توانید حرارت هم ندهید و درب ظرف ترشی را محکم ببندید.

مرحله ششم

بعد از جند روز ترشی بادمجان بوشهری خوشمزه و خاص ما آماده مصرف است و می توانید در کنار غذا میل کنید و لذت ببریید. نوش جان.

نکات ترشی بادمجان

توجه داشته باشید به آبی که بادمجان ها را داخلش پخته ایم نمک اضافه کرده ایم پس در مراحل بعدی موقع اضافه کردن نمک احتیاط کنید. قاشق چرب یا خیس داخل ظرف ترشی نکنید که موجب کپک زدن آن می شود. ترشی بادمجان را در چند روز اول جای تاریک و گرم نگه دارید تا آماده شود.

بروز رسانی توسط در پنج شنبه 17 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.