طرز تهیه آبگوشت راحت و خوشمزه و خانگی و مرحله به مرحله

طرز تهیه آبگوشت راحت

طرز تهیه آبگوشت راحت

آبگوشت راحت و ساده درست کردن یک هنر است که در عین سادگی خوشمزه و لذیذ باشد، آبگوشت یک غذای سنتی ایرانی است که بسیار پر طرفدار است و پر از مواد غذایی مغذی می باشد این غذا در زمان های قدیم جز غذاهای مجلسی برای مهمانی ها بوده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبگوشت راحت در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفند همراه با استخوان و چربی۵۰۰ گرم
نخود آبگوشتینصف پیمانه
لوبیا سفیدنصف پیمانه
سیب زمینی متوسط۳ عدد
پیاز۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی۱ عدد
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه قمدار لازم

طرز تهیه آبگوشت راحت

مرحله اول

برای تهیه آبگوشت راحت شب قبل از پخت آبگوشت حبوبات را در آب بخیسانیدو چند بار هم آب آنها عوض شود. گوشت گوسفندی برای آبگوشت انتخاب بسیار مناسبی است. این گوشت بعد از پختن حسابی ریش ریش می شود و خوردنش لذت بخش است.

مرحله دوم

گوشت را به اندازه ای که مد نظرتان است تکه کنید و در قابلمه بریزید. نخود و لوبیای خیس خورده را قبل از اضافه کردن به قابلمه آب بکشید. بعد از اضافه کردن حبوبات به گوشت باید پیاز را اضافه کنید. ابتدا پیاز را شسته و آن را پوست بگیرید.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را پوست گرفته و همانطور کامل در قابلمه بیندازید. حالا روی مواد آب جوشیده سرد شده ریخته و اجازه دهید تا بر روی حرارت خیلی کم بپزد و جابیفتد. می توانید در صورت تمایل در این مرحله کمی زردچوبه نیز اضافه کنید.

مرحله چهارم

صبر کنید تا گوشت و حبوبات خوب بپزند. حتما با یک قاشق کف گوشت را که روی آب می آید بگیرید. این کار دیزی شما را شفاف تر خواهد کرد. بعد از اینکه گوشت و لوبیا پخت؛ پیاز های درسته را به آرامی با یک ملاقه از دیزی خارج کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به دیزی اضافه کنید. البته می توانید سیب زمینی های کوچک را با برس به خوبی بشویید و آن ها را با پوست نیز به آبگوشت اضافه کنید. باید اجازه دهید تا دیزی کاملا جابیفتد.

مرحله ششم

در این مرحله چربی های گوشت و دنبه را جدا کنید. چربی های گوسفندی پخته شده را با یک پیاز که خرد کرده اید و رب گوجه فرنگی حسابی مخلوط کنید تا یکدست شوند. اجازه بدهید تا بر روی حرارت کمی تفت بخورد تا رنگ بدهد.

مرحله هفتم

در این مرحله باید مخلوط رب گوجه فرنگی خوشرنگ و دنبه چرب را به داخل قابلمه آبگوشت اضافه کنید. این کار کمک می کند تا دیزی حسابی روغن پس بدهد. در اواخر پخت؛ لیمو عمانی، نمک و فلفل را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله هشتم

در تهیه این غذا می توانید به جای لیمو عمانی از پرک لیمو نیز استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که یک قابلمه سنگی مخصوص طبخ دیزی خریداری کنید. دیزی در این قابلمه بسیار بهتر به عمل می آید و زمان پخت نیز کوتاه تر می شود.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 3 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.