طرز تهیه سرکه سیب خانگی با کیفیت در منزل

طرز تهیه سرکه سیب

طرز تهیه سرکه سیب خانگی با کیفیت در منزل  طرز تهیه سرکه سیب خانگی بدون شکر  طرز تهیه سرکه سیب   طرز تهیه سرکه سیب خانگی فوری  طرز تهیه سرکه سیب با پوست سیب   طرز تهیه سرکه سیب با شکر

سرکه سیب یکی از چاشنی های پر طرفدار و پر کاربرد است که می توانید این سرکه سیب پرخاصیت را در منزل تهیه و استفاده نمایید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سرکه سیب خانگی با کیفیت در منزل در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم سرکه سیب
سیبیک کیلو
شکر۳ قاشق غذاخوری
آب جوشیده سرد شدهبه مقدار کافی

طرز تهیه سرکه سیب

مرحله اول

برای درست کردن سرکه سیب در ابتدا سیب ها را تمیز می شوییم و خشک می کنیم سپس از وسط نصف کرده و هسته و وسط سیب را برش می زنیم و روی تخته آشپزخانه قطعه قطعه می کنیم.

مرحله دوم

یک شیشه را از قبل تمیز بشویید و خشک کنید سپس سه قاشق شکر داخل آن بریزید و سیب های خرد شده را داخل شیشه ریخته و از آب جوشیده سرد شده روی آن ها می ریزیم.

مرحله سوم

آب به اندازه ای باشد که روی سیب ها را بگیرد ولی شیشه کامل پر نشود درب شیشه را نمی بندیم و فقط با یک پارچه روی در را می پوشانیم و برای یک هفته در جای تاریک و گرم می گذاریم.

مرحله چهارم

بعد از یک هفته پوشش روی در را بر می داریم و از یک درب کوچک تر استفاده می کنیم و روی سیب ها فشار می دهیم تا سیب ها بالا نیایند این کار باعث می شود کپک نزنند.

مرحله پنجم

پوشش پارچه ای را روی شیشه بگذارید و برای ۲۰ روز در مکانی تاریک و گرم بگذارید سپس سرکه را صاف کنید اگر سفیدک زده بود کپک نیست ولی اگر به رنگ طوسی بود کپک است.

مرحله ششم

بعد از صاف کردن در شیشه ریخته و در جای تاریک و خنک برای ۳ هفته تا ۶ ماه نگهداری کنید سرکه سیب خانگی ما به همین سادگی آماده است. نوش جان.

بروز رسانی توسط در پنج شنبه 7 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.