طرز تهیه مربا توت فرنگی خانگی با طعم دلپذیر و بهشتی

طرز تهیه مربا توت فرنگی خانگی با طعم دلپذیر و بهشتی

طرز تهیه مربا توت فرنگی خانگی  مربای توت فرنگی یک مربای خوشمزه و پرطرفدار است، که عطر و بوی دلپذیری دارد و یک …

طرز تهیه ترشی زرشک خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه ترشی زرشک خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه ترشی زرشک ترشی ها همیشه پای ثابت سفره ایرانی ها هستند در هر فصلی می توانید ترشی مخصوصی درست کنید یکی …

طرز تهیه خیار شور فوری خوشمزه با طعم کارخانه ای

طرز تهیه خیار شور فوری خوشمزه با طعم کارخانه ای

طرز تهیه خیار شور فوری خیار شور یک چاشنی خوشمزه و پر طرفدار است که با این روش می توانید یک روزه آماده …

طرز تهیه رب نارنج

طرز تهیه رب نارنج خوشمزه و خانگی بدون تلخی  رب نارنج برای چی خوبه   از بین بردن تلخی رب نارنج  طرز تهیه رب نارنج با شیره خرما  طرز تهیه رب نارنج با شیره انگور  چرا رب نارنج تلخ میشود  طرز تهیه رب نارنج 

رب نارنج با آن طعم عالی و خوشمزه اش یک چاشنی فوق العاده برای انواع غذاهاست مانند مرغ و ماهی و انواع گوشت و می تواند طعم دهنده خوبی برای خورش ها باشد ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رب نارنج خوشمزه و خانگی بدون تلخی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای رب نارنج
نارنجیک کیلو
نباتچند تکه

طرز تهیه رب نارنج

مرحله اول

برای درست کردن رب نارنج در ابتدا نارنج ها را بشویید و روی پارچه تمیز پهن کنید تا خشک شود سپس به صورت نواری وسط نارنج ها را پوست بگیرید لازم نیست همه نارنج را پوست بگیرید.

مرحله دوم

از قسمتی که پوست گرفتید به دو نیم کنید و با آب مرکبات گیری یا هر وسیله ای که دارید آب گیری کنید نارنج را در زمان آب گیری زیاد فشار ندهید تا آب آن تلخ نشود سپس از صافی عبور دهید.

مرحله سوم

با عبور از صافی تفاله و هسته های آن جدا می شود سپس در یک ظرف ریخته و روی حرارت متوسط  اجاق گاز قرار دهید تا بجوشد و کف های روی آن را بگیرید تا رب نارنج خوشرنگ تری داشته باشید.

مرحله چهارم

اجازه دهید آب نارنج کم کم غلیظ شود کمی که غلیظ شد چند تکه نبات اضافه می کنیم چون خیلی رب نارنج ترش می شود اندازه نبات بستگی به ذائقه شما دارد که چقدر ترش دوست دارید.

مرحله پنجم

غلظت رب باید مانند فرنی داغ باشد وقتی به این مرحله رسید آماده است بعد از سرد شدن چند برابر غلیظ می شود از روی حرارت بر می داریم و می گذاریم خنک شود.

مرحله ششم

در نهایت داخل شیشه تمیز و خشک می ریزیم و داخل یخچال نگهداری می کنیم رب نارنج بهترین چاشنی برای مرغ و ماهی و گوشت است از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 3 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.