طرز تهیه ماست غلیظ بازاری بدون آب انداختن

طرز تهیه ماست غلیظ

طرز تهیه ماست غلیظ بازاری بدون آب انداختن طرز تهیه ماست خانگی با نشاسته  طرز تهیه ماست روستایی   طرز تهیه ماست فوری  طرز تهیه ماست خانگی  طرز تهیه ماست بدون مایه  طرز تهیه ماست شیرین سفت خانگی

یا این روش عالی می توانید ماست غلیظ درست کنید بدون این که آب بیاندازد این ماست سفت و خوشمزه را می توانید در کنار غذا میل کنید یا برای غذا هایی مثل ته چین استفاده نمایید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماست غلیظ بازاری بدون آب انداختن در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ماست
شیر محلییک کیلو
ماستیک قاشق غذاخوری پر
نشاسته ذرتیک قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماست غلیظ

مرحله اول

برای درست کردن ماست غلیط  به یک کیلو شیر سرد یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت اضافه می کنیم بهتر است کمی از شیر را داخل ظرفی بریزید و نشاسته را اضافه کرده و با هم مخلوط کنیم.

مرحله دوم

سپس شیر مخلوط با نشاسته را به بقیه شیر اضافه می کنیم و برای ۲۰ دقیقه اجازه می دهیم روی حرارت اجاق گاز بجوشد و مدام هم می زنیم می توانید هم زدن را با همزن دستی انجام دهید.

مرحله سوم

در این مرحله از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم از داغی بیافتد گرمای شیر باید طوری باشد که وقتی انگشتت را داخلش می برید گرم باشد ولی دستت نسوزد.

مرحله چهارم

کمی از شیر را بر می داریم و یک قاشق غذاخوری پر ماست اضافه می کنیم و با هم مخلوط می نماییم و به بقیه شیر می افزاییم در این مرحله شیر مایه زده را داخل شیشه تمیز و خشک می ریزیم.

مرحله پنجم

درب ظرف را نمی بندیم و داخل قابلمه می گذاریم و داخل قابلمه را تا نصف آب جوش می ریزیم و روی ظرف را می پوشانیم و برای دو ساعت در همین حالت داخل محیط آشپزخانه قرار می دهیم.

مرحله ششم

بعد از آن درب ظرف را می بندیم و برای ۴ ساعت در یخچال می گذاریم ماست غلیظ ما آماده مصرف است می توانید ماست و خیار و ماست و میوه برای بچه ها درست کنید و لذت ببرید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در یکشنبه 3 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.