طرز تهیه مربای انار خوشمزه و خوشرنگ به روش بازاری

طرز تهیه مربای انار خوشمزه و خوشرنگ به روش بازاری

طرز تهیه مربای انار مربای انار یک مربا خوشمزه و متفاوت است که می توانید در فصل پاییز که انار فراوان است درست …

طرز تهیه سس پیتزا ساده و خوشمزه به روش ایتالیایی

طرز تهیه سس پیتزا ساده و خوشمزه به روش ایتالیایی

طرز تهیه سس پیتزا سس پیتزا در مزه نهایی آن بسیار موثر است این دستور ساده را می توانید جایگزین سس کچاپ کنید، …

طرز تهیه کره بادام زمینی مقوی و خوشمزه در خانه

طرز تهیه کره بادام زمینی مقوی و خوشمزه در خانه

طرز تهیه کره بادام زمینی کره بادام زمینی یک میان وعده و صبحانه خوشمزه و مقوی برای همه افراد خانواده است که می …

 طرز تهیه رب آلوچه

 طرز تهیه رب آلوچه ترش و خوشمزه خانگی با آلوچه جنگلی طرز تهیه رب الوچه گیلانی طرز تهیه رب الوچه جنگل سیاه شدن رب آلوچه طرز تهیه رب آلوچه ترش طرز تهیه رب آلوچه رب آلوچه جنگلی رب آلوچه رب آلوچه در چه غذاهایی استفاده میشود

یکی از چاشنی های خوشمزه و پر طرفدار برای غذاهای محلی رب آلوچه است که با طعم بی نظیرش رنگ و جلوه خاصی به غذاهای شما می دهد این رب خوشمزه را با نکات آشپزی مفیدی که در این پست می گوییم می توانید در منزل به سادگی درست کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رب آلوچه ترش و خوشمزه خانگی با آلوچه جنگلی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم رب آلوچه
گوجه سبز یا آلوچه جنگلیدو کیلو
نمکمقداری
شکردلخواه
آبسه لیوان

طرز تهیه رب آلوچه

مرحله اول

برای درست کردن رب آلوچه می توانید از آلوچه جنگلی استفاده کنید اگر در دسترس نداشتید گوجه سبز هم می توانید جایگزین کنید و برای زیباتر شدن رنگ آن چند عدد آلبالو هم استفاده نمایید.

مرحله دوم

در ابتدا دم و برگ آلوچه ها را جدا می کنیم و آن ها را تمیز می شوییم و در آبکش ریخته تا آب اضافه برود سپس در یک قابلمه مناسب می ریزیم و ۳ لیوان آب  هم به آن می افزاییم.

مرحله سوم

روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم تا آلوچه ها پخته شوند و آب بیاندازند و پوست آن ها جدا شوند و کف روی آن را بگیرید تا رب خوشرنگ تری داشته باشید سپس از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

اجازه دهید کمی خنک شود سپس در صافی بریزید و با کمک پشت قاشق یا فشار دست از صافی رد کنید و هسته ها را از آن جدا نمایید سعی کنید تمام گوشت آلوچه را جدا کنید.

مرحله پنجم

دوباره مایعی را که صاف کرده ایم به داخل قابلمه بر می گردانیم و روی حرارت هم می زنیم تا به غلظت دلخواه برسد و در انتهای پخت کمی نمک می زنیم مواظب باشید رب را شور نکنید.

مرحله ششم

رب آلوچه خوشمزه ما آماده مصرف است و می توانید آن را در غذاهای محلی شمالی و فسنجان و خوراک ها استفاده کنید و غذاهای خوشمزه تری تهیه کنید. نوش جان.

طرز تهیه لواشک با رب آلوچه

اگر دوست داشته باشید که با آن لواشک هم درست کنید کمی شکر به مقداری از آن اضافه کنید در سینی که با سلفون کف آن را پوشانده اید بریزید و بگذارید در مقابل نور آفتاب تا خشک شود.

نکات تهیه رب آلوچه

در انتهای پخت که مایع را از هسته ها جدا می کنیم مرتب هم بزنید تا ته نگیرد و حتما تمام آب رب آلوچه کشیده شود تا کپک نزند. اگر رب آلوچه زیادی ترش بود و دوست نداشتید کمی شکر اضافه نمایید. اواخر پخت رب باید مراقب باشید نسوزید چون رب می پاشد می توانید از قابلمه بزرگ تر استفاده نمایید. اگر آلوچه ها رسیده باشند موقع پخت نیازی به افزودن آب ندارید.

موارد مصرف رب آلوچه

این رب را می توانید جایگزین آبغوره، آب نارنج و آبلیمو برای ترش کردن غذاها کنید و با استفاده از رب آلوچه هم غذا ترش می شود و هم طعم خوبی به خودش می گیرد از جمله غذاهایی مثل اکبر جوجه،قورمه سبزی، خوراک مرغ و مرغ با سس آلوچه.

نحوه نگهداری رب آلوچه

برای نگهداری رب به مدت طولانی تر، باید آب آن کاملا گرفته شده باشد و رب سفت گردد در غیر این صورت کپک می زند و تا یک سال در فریزر می توانید نگهداری کنید برای مصرف روزانه هم مقداری را در ظرف تمیز و خشک ریخته و در یخچال بگذارید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.