طرز تهیه رب آلبالو خانگی ترش و خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه رب آلبالو

طرز تهیه رب آلبالو خانگی ترش و خوشمزه به روش بازاری رب آلبالو در چه غذاهایی استفاده میشود  رب آلبالو رب البالو برای چی خوبه غذا با رب البالو طرز تهیه رب آلبالو vf Hgfhg,

آلبالو یکی از خوشمزه های تابستانی است که با آن انواع شربت، ترشی، مربا، رب و ترشک را می توانید درست کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رب آلبالو خانگی ترش و خوشمزه به روش بازاری در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم رب آلبالو
 آلبالو۳ کیلوگرم
 نمک⁣⁣۱ قاشق غذاخوری سرخالی

طرز تهیه رب آلبالو

مرحله اول

در ابتدا دم و برگ آلبالو ها را جدا کنید و تمیز بشویید و در آبکش بریزید تا آبش برود سپس آلبالو ها را درون قابلمه ای با اندازه مناسب و بزرگ بریزید و روی حرارت خیلی ملایم اجاق گاز قرار دهید.

مرحله دوم

اجازه دهید ۱۵ دقیقه آلبالوها بپزند و نرم شوند و آب بیاندازند سپس آن ها را داخل صافی بریزید و با دست فشار دهید تا گوشت آلبالوها جدا شده و از صافی رد شود و هسته و پوست بماند.

مرحله سوم

با کف دست آلبالوهای پخته شده را فشار دهید و چنگ بزنید تا کاملا از صافی عبور کنند این کار ملزم صبر و حوصله است بعد درون ظرفی ریخته و روی حرارت بگذارید و نمک اضافه کنید.

مرحله چهارم

مواد رب آلبالو را روی حرارت خیلی ملایم بگذارید و مدام هم بزنید تا ته نگیرد و نسوزد این هم زدن را ادامه دهید تا آبش کاملا کشیده شود و به غلظت رب برسد و سفت شود.

مرحله پنجم

حدود یک تا یک ساعت و نیم زمان لازم داریم تا آب رب آلبالو کشیده شود و غلیظ و سفت گردد. برای نگهداری طولانی مدت این رب آن را در فریزر قرار دهید تا برای زمان بیشتری سالم بماند.

مرحله ششم

این رب خوشمزه را برای انواع غذاها و خورش ها می توانید درست کنید با رب آلبالو طعم متفاوت تری از غذاها را تجربه کنید و در کنار خانواده میل کنید و لذت ببرید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در سه شنبه 21 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.