طرز تهیه چیپس گلابی خانگی خوشمزه و مقوی

طرز تهیه چیپس گلابی خانگی خوشمزه و مقوی

طرز تهیه چیپس گلابی میوه خشک ها یکی از مقوی ترین میان وعده ها هستند که به راحتی در منزل می توانید درست …

طرز تهیه شور گل کلم ترد و خوشمزه بدون کپک زدگی مرحله به مرحله

طرز تهیه شور گل کلم ترد و خوشمزه بدون کپک زدگی مرحله به مرحله

طرز تهیه شور گل کلم یکی از هنرهای خانه داری درست کردن شور و ترشی های خوشمزه است در این مطلب یک شور …

طرز تهیه خلال پوست پرتقال برای مرصع پلو و قیمه نثار

طرز تهیه خلال پوست پرتقال برای مرصع پلو و قیمه نثار

طرز تهیه خلال پوست پرتقال پرتقال یک میوه خوشمزه و پرخاصیت است که می توانید بعد از استفاده از آن با پوستش خلال …

طرز تهیه ترشی آلبالو

طرز تهیه ترشی آلبالو خانگی خوشمزه با طعم ویژه فوت و فن ترشی آلبالو طرز تهیه ترشی آلبالو بدون سرکه ترشی آبلالو خاصیت ترشی آلبالو ترشی آلبالو  ترشی آلبالو با آب نمک ترشی آلبالو ملس jvad Hgfhg,

یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین ترشی ها ترشی آلبالو با طعم ملس و خوشمزه اش است که در فصل تابستان می توانید درست کنید و در کنار غذا میل کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی آلبالو خانگی خوشمزه با طعم ویژه در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم ترشی آلبالو
آلبالو هسته گرفته۲۵۰ گرم
آب جوشیده سرد شده و سرکه سفیدبه نسبت مساوی یک و نیم لیوان
نمک۱ قاشق مرباخوری
شکر۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه ترشی آلبالو خانگی

مرحله اول

در ابتدا آلبالوها را تمیز بشویید و در ظرفی بریزید تا آبش برود و کاملا خشک شود سپس چوب های آنها را جدا می کنیم و مهمترین قسمت این است که هسته های آنها را بگیرید.

مرحله دوم

برای درآوردن هسته ها، آلبالو را در دست بگیرید و با نی از پایین آلبالو فشار دهید تا از بالا هسته خارج شود از هسته گیرهای بازاری هم می توانید استفاده کنید اما این روش عالی است.

مرحله سوم

با نی آب آلبالوها اصلا در نمی آید و به راحتی هسته ها جدا می شوند و گوشت آلبالوها کنده نمی شود و ظاهرش سالم و زیبا می ماند در کنار طعم ترشی به ظاهرش هم اهمیت بدهید.

طرز تهیه ترشی آلبالو طرز تهیه ترشی آلبالو خانگی خوشمزه با طعم ویژه فوت و فن ترشی آلبالو طرز تهیه ترشی آلبالو بدون سرکه ترشی آبلالو خاصیت ترشی آلبالو ترشی آلبالو  ترشی آلبالو با آب نمک ترشی آلبالو ملس jvad Hgfhg,

مرحله چهارم

در این مرحله در ظرفی آب جوشیده سرد شده و سرکه سفید را به نسبت مساوی با هم مخلوط می کنیم و نمک و شکر را نیز به این محلول اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا حل شوند.

مرحله پنجم

یک شیشه تمیز و کاملا خشک را از آلبالو های هسته گرفته پر می کنیم و محلول آب و سرکه را داخلش می ریزیم تا روی آلبالوها را بگیرد و درب ظرف را می بندیم و در یخچال می گذاریم.

مرحله ششم

بعد از ده روز ترشی خوش رنگ و خوشمزه شما با طعم ویژه آماده مصرف است و می توانید در کنار دمپختک یا لوبیا پلو و هر غذایی که دوست دارید سرو کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببریید.

مرحله هفتم

به میوه های فصل تابستان دقت کنید و از آن ها برای درست کردن انواع کیک و ترشی و غذاهای خوشمزه استفاده کنید و لذت فصل زیبای تابستان را برای خانواده چند برابر کنید.نوش جان.

نکته های ترشی آلبالو

شکر را حذف نکنید! این مقدار شکر ترشی را شیرین نمی کند هدف از افزودن شکر به ترشی این است که باعث خوشرنگ تر شدن و حفظ رنگ ترشی می شود و رنگ قرمز آلبالو را حفظ می کند.

نگهداری از ترشی

برای نگهداری بیشتر از ترشی استفاده از ظرف تمیز و خشک خیلی مهم است و این که قاشق خیس داخل ترشی نکنید و بهتر است این نکته خانه داری را رعایت کنید و از قاشق پلاستیکی استفاده کنید. ترشی را تا یک سال می شود در یخچال نگهداری کنید و بعد از هر بار مصرف در ترشی را محکم ببندید تا هوا وارد نشود و ترشی فاسد نگردد.

خواص آلبالو

یکی از میوه های پرخاصیت و ضد سرطان فصل تابستان آلبالو است که به خاطر خواص فوق العاده اش خیلی از افراد تمایل دارند از آن در همه فصل ها استفاده کنند با درست کردن ترشی و مربای آلبالو و فریز کردن آلبالوی تازه می توانید در فصل زمستان هم آلبالو را مصرف کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 مرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.