طرز تهیه لواشک توت فرنگی خوشمزه خانگی به روش بازاری

طرز تهیه لواشک توت فرنگی

طرز تهیه لواشک توت فرنگی خوشمزه خانگی به روش بازاری لواشک توت فرنگی    لواشک توت سیاه   لواشک هندوانه  لواشک توت فرنگی و سیب  لواشک ترش g,ha; j,j tvk'd  

لواشک ها جز خوراکی های خوشمزه ای هستند که بین کوچک و بزرگ طرفداران زیادی دارند مخصوصا که این لواشک ها خانگی و با میوه های تازه درست شده باشند، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لواشک توت فرنگی خوشمزه خانگی به روش بازاری در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای لواشک توت فرنگی
توت فرنگی۱ کیلوگرم
نمک دریا۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه لواشک توت فرنگی

مرحله اول

در ابتدا برای درست کردن لواشک توت فرنگی، توت ها را تمیز بشویید و اجازه دهید آب اضافه آن برود سپس با مقداری نمک دریا در میکسر بریزید و آن را به شکل پوره دربیاورید بعد از این مرحله باید پوره را از صافی عبور دهید.

مرحله دوم

بعد از این که از صافی عبور دادید مایه لواشک را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت کم اجاق گاز قرار دهید تا برای حدود ۴۵ دقیقه به آرامی بجوشد و در این مدت گهگاهی هم بزنید تا مخلوط کاملا غلیظ شود.

مرحله سوم

در این مرحله ظرف را از روی حرارت برمی داریم و اجازه می دهیم تا سرد شود این لواشک را هم در فر هم بدون فر می توانید آماده کنید برای خشک کردن با فر کف سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و مایه لواشک را به صورت نازک روی آن پهن کنید.

مرحله چهارم

فر را از قبل با دمای ۱۰۰ درجه گرم کنید سپس برای حدود دو ساعت سینی را در فر بگذارید تا لواشک به آرامی خشک شود سپس سینی را خارج نمایید و برای ۳ ساعت دیگر در دمای آشپزخانه قرار دهید تا کاملا خشک و آماده مصرف شود.

مرحله پنجم

برای این که لواشک توت فرنگی را بدون فر آماده کنید مواد لواشک را روی یک سینی استیل یا روحی به صورت نازک پهن نمایید می توانید زیر لواشک از کاغذ روغنی استفاده کنید تا بعد از خشک شدن راحتتر جدا شود.

مرحله ششم

سینی را مقابل آفتاب بگذارید حدود ۳ روز زمان لازم داریم تا لواشک آماده شود سپس از سینی جدا کنید و به صورت نواری برش داده و لوله کنید این لواشک خوشمزه خانگی را در منزل تهیه کرده و در کنار خانواده میل نمایید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در پنج شنبه 28 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.