طرز تهیه ترشی خارک نارس و خوشمزه به روش جنوبی ها

طرز تهیه ترشی خارک

طرز تهیه ترشی خارک نارس و خوشمزه به روش جنوبی ها طرز تهیه ترشی خارک نارس  طرز تهیه ترشی خارک سبز   طرز تهیه خارک پخته   طرز تهیه ترشی خرما با سرکه

ترشی خارک یک ترشی خوشمزه و خوش طعم است که با خارک نارس درست می شود و با خوردن آن طعم متفاوتی را تجربه می کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی خارک نارس و خوشمزه به روش جنوبی ها در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ترشی خارک
خارک کال۱/۵ کیلو
سرکه۶ لیوان
آب۲ لیوان
زردچوبه، پودر تخم گشنیز، سیاهدانه، فلفل قرمزهر کدام ۱ قاشق مربا خوری
نمک۲ قاشق غذا خوری
سیر له شده۵ تا ۶ حبه

طرز تهیه ترشی خارک

مرحله اول

برای درست کردن ترشی خارک در ابتدا خارک ها را از شاخه هایش جدا کرده و دانه دانه می کنیم سپس آن ها را شسته و روی یک پارچه تمیز پهن می نماییم تا کاملا خشک شوند.

مرحله دوم

در قابلمه ای سرکه را به همراه آب می ریزیم و روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم تا به جوش بیاید سپس خارک ها را به آن می افزاییم و صبر می کنم تا خارک ها نرم شوند.

مرحله سوم

بعد از نرم شدن خارک ها آن ها را در آبکش می ریزیم تا آب اضافه آن برود و کاملا خنک شوند در این فاصله سیر را له می کنیم و داخل یک کاسه می ریزیم و به آن ادویه ها را به همراه نمک می افزاییم.

مرحله چهارم

خارک های خنک شده را داخل یک شیشه تمیز و خشک می ریزیم سپس موادی که با سیر و ادویه درست شده بود روی آن ریخته و سرکه ای که خارک ها را داخلش پختیم داخل شیشه می ریزیم.

مرحله پنجم

روی شیشه یک پلاستیک فریزر قرار می دهیم و درب ظرف را محکم می بندیم و برای دو هفته در محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا ترشی آماده شود و جا بیافتد. نوش جان.

بروز رسانی توسط در دوشنبه 9 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.