طرز تهیه روغن حیوانی خانگی با کیفیت و بدون بو

طرز تهیه روغن حیوانی

طرز تهیه روغن حیوانی خانگی با کیفیت و بدون بو   طرز تهیه روغن حیوانی لرستان  طرز تهیه روغن حیوانی از دنبه گوسفندی  طرز تهیه روغن حیوانی کردستان  طرز تهیه روغن حیوانی با ماست

روغن حیوانی یک روغن بسیار پر کاربرد در غداهای محلی است این روغن بسیار پرخاصیت است و می تواند جایگزین مناسبی برای روغن های نباتی باشد بعضی از افراد به خاطر بوی روغن حیوانی تمایلی به مصرف آن ندارند در این آموزش سعی شده بوی بد آن از بین برود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه روغن حیوانی خانگی با کیفیت و بدون بو در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای روغن حیوانی
دنبه۲ کیلو
آبدو کاسه
پیازسه عدد
سرکه سیبنصف فنجان
گلاببه اندازه کافی
ماستیک کیلو
رزماری و برگ بویک برگ
زردچوبهیک قاشق چای خوری
هلچند عدد

طرز تهیه روغن حیوانی

مرحله اول

برای درست کردن روغن حیوانی به دنبه بدون بو و سبک با بافت نرم و لزج احتیاج داریم در زمان خرید حتما دنبه را بو کنید فقط باید بوی گوشت بدهد این دنبه بعد از روغن شدن بدون بو خواهد بود.

مرحله دوم

در این مرجله دنبه را روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم سپس در ظرفی آب و نمک درست می کنیم و دنبه را برای ۲۴ ساعت داخلش قرار داده و در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله سوم

اگر در یخچال فضای کافی نداشتید می توانید در جای خنک هم بگذارید بعد از ۲۴ ساعت دنبه را آبکشی کرده و می شوییم و در ظرفی ریخته با دو کاسه آب روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پیازها را پوست گرفته و ۴ قاچ می کنیم و به دنبه می افزاییم پیاز در رفع بوی بد آن موثر است وقتی شروع به جوشیدن کرد و کف روی آن جمع شد کف را بردارید و دور بریزید.

مرحله پنجم

برای این که خانه بوی دنبه به خود نگیرد یک ظرف آب را روی حرارت ملایم بگذارید و یک چوب دارچین داخل آن قرار دهید تا مانع بو گرفتن خانه شود، در ادامه کف روی دنبه ها را کاملا بگیرید.

مرحله ششم

حدود ۶ ساعت زمان لازم داریم تا دنبه ها کاملا روی حرارت کم اجاق گاز طلایی رنگ شوند سپس در آبکش می ریزیم تا روغن آن جدا شود و روغن را در قابلمه می ریزیم.

مرحله هفتم

در یک کیسه پارچه ای یا تی بگ هل را به همراه رزماری، برگ بو قرار می دهیم در ظرفی ماست را با گلاب و سرکه سیب و مقداری زردچوبه مخلوط کرده و روغن را روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله هشتم

کیسه تی بگ را داخل روغن دنبه قرار می دهیم تا آن را طعم دار نماید کمی از روغن را داخل ماست ریخته تا ماست با روغن هم دما شود سپس به روغن می افزاییم و اجازه می دهیم بجوشد.

مرحله نهم

یک ساعت زمان لازم داریم تا بجوشد و به روغن بیافتد سپس از صافی رد می کنیم روغن حیوانی آماده است آن را در ظرف تمیز، خشک و در بسته نگهداری کنید. نوش جان.

نکته روغن حیوانی

برای این که روغن حیوانی بو نگیرد بهتر است در زمان کم و با حرارت ملایم آماده شود مثلا می توانید یک شب تا صبح زمان بدهید تا با حرارت ملایم آماده شود.

بروز رسانی توسط در چهارشنبه 13 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.