طرز تهیه ترشی لوبیا سبز مجلسی و خوشمزه با رب انار

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز مجلسی و خوشمزه با رب انار طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با بادمجان  طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با رب انار  طرز تهیه ترشی لوبیا سبز مجلسی  طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج  طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با سرکه قرمز  طرز تهیه ترشی لوبیا سبز خرد شده با گوجه  طرز تهیه ترشی لوبیا سبز فوری

یکی از ترشی های خاص و خوشمزه پاییزی ترشی لوبیا سبز است که دستورهای متفاوتی دارد اما با این دستور پخت واقعا خوشمزه است و می تواند در مهمانی ها کنار غذاهای مجلسی میز شما را حسابی خاص و متمایز کند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لوبیا سبز مجلسی و خوشمزه با رب انار در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ترشی لوبیا سبز
لوبیا سبزیک کیلو
سرکهبه مقدار کافی
بادمجان۳ عدد متوسط
سیریک بوته
رب اناربه مقدار دلخواه
رب گوجهدو قاشق غذاخوری
سیاه دانه، گلپر، نمک و فلفل، ادویه ترشیبه مقدار لازم
جعفری و گشنیز و پونهبه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

مرحله اول

برای درست کردن ترشی لوبیا سبز در ابتدا لوبیاها را تمیز می شوییم و به اندازه دلخواه روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم و در ظرفی کنار می گذاریم سپس جعفری و گشنیز و پونه را پاک می کنیم.

مرحله دوم

سبزی ها را شسته وقتی آبش رفت خرد می کنیم در ادامه لوبیا سبز خرد شده را به همراه سبزی ها و سیاه دانه، گلپر، نمک و فلفل، ادویه ترشی در ظرفی می ریزیم و روی حرارت می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله به آن رب گوجه و سرکه اضافه می کنیم و می گذاریم در حدی بپزد که به نرمی دلخواه برسد اگر دوست داشتید نرم تر باشد اجازه دهید بیشتر بپزد.

مرحله چهارم

پوست بادمجان ها را بکنید و بگذارید با سرکه روی حرارت تا بپزد سپس از روی حرارت برداشته و اجازه دهید خنک شود و با میکسر لیته کنید و به ترشی لوبیا سبز بیافزایید.

مرحله پنجم

در انتها سیر و رب انار را به مواد قبلی اضافه کنید و ترشی را در ظرف شیشه ای تمیز و خشک ریخته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

بروز رسانی توسط در یکشنبه 13 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.