طرز تهیه پودر سنجد خانگی با ماندگاری بالا

طرز تهیه پودر سنجد خانگی با ماندگاری بالا

طرز تهیه پودر سنجد پودر سنجد بسیار پرخاصیت است میوه سنجد سرشار از کلسیم است و پودر آن خواص درمانی دارد و برای …

طرز تهیه ماست غلیظ بازاری بدون آب انداختن

طرز تهیه ماست غلیظ بازاری بدون آب انداختن

طرز تهیه ماست غلیظ یا این روش عالی می توانید ماست غلیظ درست کنید بدون این که آب بیاندازد این ماست سفت و …

طرز تهیه سس انبه خوشمزه و خانگی با انبه تازه

طرز تهیه سس انبه خوشمزه و خانگی با انبه تازه

طرز تهیه سس انبه سس انبه یکی از سس های خوشمزه کنار غذاست که در کنار فلافل غذای معروف جنوبی سرو می شود …

طرز تهیه کره بادام زمینی

طرز تهیه کره بادام زمینی مقوی و خوشمزه در خانه طرز تهیه کره بادام زمینی برای لاغری  طرز تهیه کره بادام زمینی با عسل  طرز تهیه کره بادام زمینی رژیمی  طرز تهیه کره بادام زمینی بدنسازی  طرز تهیه کره بادام زمینی با آسیاب  طرز تهیه کره بادام زمینی برای کودکان  طرز تهیه کره بادام زمینی با کنجد

کره بادام زمینی یک میان وعده و صبحانه خوشمزه و مقوی برای همه افراد خانواده است که می توانید به سادگی در منزل تهیه نمایید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله در ادامه طرز تهیه کره بادام زمینی مقوی و خوشمزه در خانه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم کره بادام زمینی
مغز بادام خام۴۰۰ گرم
عسل۲ قاشق غذاخوری
نمکیک دوم قاشق چای خوری

طرز تهیه کره بادام زمینی

مرحله اول

برای درست کردن کره بادام زمینی در ابتدا مغز بادام خام را در تابه ای بریزید و روی حرارت کم اجاق گاز قرار دهید برای ۱۵ دقیقه آن را تفت دهید تا بادام زمینی بو داده شود.

مرحله دوم

مراقب باشید که بادام زمینی نسوزد و مداوم روی حرارت هم بزنید زمانی که رنگ بادام زمینی قهوه ای کم رنگ شد از روی حرارت بر می داریم بادام زمینی را روی پارچه ای می ریزیم.

مرحله سوم

با دست پارچه را روی آن ها بکشید تا اگر پوست اضافه دارند جدا شوند سپس همان طور که داغ هستند داخل آسیاب یا میکسر یا هر خرد کنی دارید بریزید و برای یک دقیقه دستگاه را روشن نمایید.

مرحله چهارم

بعد از یک دقیقه عسل و نمک را به آن می افزاییم و دوباره دستگاه را روشن می کنیم آنقدر می زنیم تا بادام زمینی به روغن بیافتد و کاملا یکدست شود در حین زدن بادام زمینی چند بار دور گیری کنید.

مرحله پنجم

هر یک دقیقه دستگاه را خاموش کنید تا به دستگاه فشار نیاید سپس دوباره روشن کرده و ادامه دهید تا کره بادام زمینی خانگی و خوشمزه ما آماده شود سپس در ظرف درب دار بریزید.

نکات کره بادام زمینی

دستگاه را زود به زود خاموش کنید تا فشار به دستگاه نیاید و نسوزد، اگر در حین کار متوجه شدید که کره زیادی سفت است می توانید دو قاشق غذاخوری روغن مایع اضافه کنید، بهتر است از بادام زمینی خام استفاده نمایید اگر از بو داده استفاده کردید دیگر لازم نیست مغزها را تفت بدهید. استفاده از عسل به دلخواه است و اجباری نیست.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 31 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.