طرز تهیه نوتلا خانگی خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه نوتلا

طرز تهیه نوتلا خانگی خوشمزه مرحله به مرحله طرز تهیه نوتلا با پودر کاکائو طرز تهیه نوتلا خانگی بدون شیر خشک طرز تهیه نوتلا خانگی طرز تهیه نوتلا با شیر طرز تهیه نوتلا با فندق طرز تهیه نوتلا با بادام زمینی طرز تهیه نوتلا با نشاسته

نوتلا یک صبحانه خوشمزه و امروزی است که طرفداران زیادی دارد و برای صبحانه و میان وعده می توانید از آن استفاده نمایید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نوتلا خانگی خوشمزه در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم نوتلا
فندقیک لیوان
پودر قند۱ قاشق غذا خوری
شیر خشک قنادی۱ قاشق غذا خوری (اختیاری)
پودر کاکائو۱ قاشق غذا خوری
شکلات آب شده۲ قاشق غذا خوری
عسل۱ قاشق غذا خوری
روغن مایع۲ قاشق غذا خوری
شیر سرد۲-۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه نوتلا

مرحله اول

برای درست کردن نوتلا در ابتدا فندق ها را پوست بگیرید و با حرارت کم روی اجاق گاز تفت بدهید و مواظب باشید نسوزد تا پوست نازک روی آن ها جدا شود سپس روی دستمال بریزید.

مرحله دوم

لبه دستمال را روی فندق ها تا کنید و با کشیدن دست و فشار دادن روی آن پوست ها را جدا نمایید یعنی حالت مالش دادن باشد تا پوست قرمز رنگ و نازک روی فندق ها کاملا جدا شود.

مرحله سوم

فندق ها را داخل میکسر بریزید و دستگاه را روشن کنید تا کاملا میکس شوند ولی نباید یک دفعه این کار را بکنید که میکسر داغ شود زیرا باعث به روغن افتادن فندق ها می شود.

مرحله چهارم

کم کم فندق ها را میکس کنید و کمی صبر کیند تا میکسر داغ نشود و مدام میکسر را قطع و وصل می کنیم تا فندق حال خمیری پیدا کند سپس پودر قند، شیر خشک قنادی، پودر کاکائو را می افزاییم.

مرحله پنجم

سپس عسل و شکلات آب شده با بخار آب را می افزاییم دوباره در میکسر هم می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شوند در انتها روغن را اضافه کرده و شیر سرد را کم کم به مواد نوتلا اضافه می کنیم.

مرحله ششم

شیر را آنقدر اضافه می کنیم که به غلظت دلخواه برسد اول به نظر بریده می آید اما با اضافه کردن شیر نوتلا یکدست می شود نوتلا خوشمزه و خانگی ما آماده است. نوش جان.

نکات نوتلا

شیر خشک قابل حذف می باشد و استفاده از آن اختیاری است و علت استفاده از آن برای متعادل کردن رنگ شکلات نوتلا می باشد و از شیر سرد استفاده می کنیم که حرارت فندق ها را کم نماید.

بروز رسانی توسط در جمعه 24 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.