طرز تهیه مربا زرشک خانگی و خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه مربا زرشک

طرز تهیه مربا زرشک خانگی و خوشمزه به روش سنتی طرز تهیه مربا زرشک خشک   طرز تهیه مربا زرشک   طرز تهیه مربای زرشک  مربای زرشک تازه   طرز تهیه مربا زرشک با عسل  مربای زرشک فوری

مربا ها از دیرباز پای ثابت صبحانه ایرانی ها بوده است مربا زرشک یک مربا ترش و شیرین خوشمزه و جذاب است که به صبحانه شما حس طراوت ویژه ای می بخشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربا زرشک خانگی و خوشمزه به روش سنتی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم مربا زرشک
زرشک تازه و پاک کرده۲۵۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
آبیک و نیم لیوان
وانیل۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه مربا زرشک

مرحله اول

مربای زرشک خوشمزه را با زرشک تازه درست کنید برای این کار ابتدا زرشک ها را از شاخه و برگها جدا کنید و دانه دانه نمایید سپس در یک کاسه گود بریزید و روی آنها آب سرد اضافه نمایید.

مرحله دوم

بعد از ۱۵ دقیقه زرشکها را آبکش کنید و روی پارچه پهن کنید تا آب اضافه اش گرفته شد و خشک شوند در این فاصله شکر را به همراه آب داخل یک قابلمه که بهتر است لعابی یا شیشه ای باشد بریزید.

مرحله سوم

قابلمه را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید شهد قوام پیدا کند و کمی غلیظ شود سپس وانیل را می افزاییم و در انتها زرشکها را اضافه می نماییم و هم می زنیم بعد از ۵ دقیقه حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله چهارم

اجازه دهید مربا سرد شود سپس در یک شیشه تمیز و خشک بریزید و در یخچال نگهداری نمایید قوام مربا بعد از سرد شدن بیشتر می شود این مربا خوشمزه را برای صبحانه میل کند. نوش جان.

نکات مربا زرشک

زرشک بیشتر از ۵ دقیقه روی حرارت بماند تیره می شود پس دقت کنید که بیشتر نشود مربا زرشک باید حداقل دو روز داخل یخچال بماند تا قابل سرو شود، اگر به اندازه کافی مربا نجوشد امکان کپک زدن آن است.

علت شکرک زدن مربا

یکی از دلایل شایع شکرک زدن مربا جوشیدن بیش از اندازه مربا است.

بروز رسانی توسط در سه شنبه 11 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.