طرز تهیه مربای گل محمدی خوشمزه و خوشرنگ

طرز تهیه مربای گل محمدی 

طرز تهیه مربای گل محمدی خوشمزه و خوشرنگ طرز تهیه مربای گل محمدی با گل خشک طرز تهیه مربای گل محمدی خشک  طرز تهیه مربای گل محمدی طرز تهیه مربای گل محمدی خشک تبریز طرز تهیه مربای گل محمدی با گردو طرز تهیه مربای گل محمدی تازه کاشان طرز تهیه مربای گل محمدی خشک در آفتاب طرز تهیه مربای گل محمدی خشک برای فرنی

مربای گل محمدی یکی از صبحانه های دلپذیر و سنتی کشورمان است که علاوه بر طعم خوبش دارای رنگ بسیار زیبایی نیز می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای گل محمدی خوشمزه و خوشرنگ در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم مربای گل محمدی 
گل محمدی۲۵۰ گرم
شکر۲/۵کیلو
آب۲/۵ لیتر
جوهر لیمویک قاشق چایخوری

طرز تهیه مربای گل سرخ

مرحله اول

برای درست کردن این مربا خوشمزه و خوشرنگ ابتدا گل هایی که چیده اید را بشویید روی دستمال پهن کنید تا آب آنها گرفته شود می توانید گل ها را ریز خرد کنید یا اینکه بدون خرد کردن درست کنید.

مرحله دوم

داخل یک قابلمه مناسب آب بریزید و بگذارید بجوشد سپس گلبرگهای گل را اضافه نمایید بگذارید ده دقیقه بجوشد سپس داخل آبکش بریزید و آب آبکش را درون یک قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید.

مرحله سوم

شکر را به قابلمه بیافزایید و بگذارید تا کاملا در آب حل شود بعد از این که شربت به جوش آمد یک قل که خورد گلبرگ های گل محمدی را اضافه می کنیم و برای یک شب می گذاریم کنار بماند.

مرحله چهارم

با این کار شربت حسابی به خورد گلبرگها می رود و جذب می شود بعد از یک شب بگذارید روی حرارت بالا و اجازه دهید در حرارت بالا دقیقا نیم ساعت بجوشد حرارت بالا موجب می شود رنگش تغییر نکند.

مرحله پنجم

کف روی مربا را هم برمی داریم تا مربا خوشرنگ و شفاف شود . بعد از نیم ساعت جوشیدن تست می کنیم اگر قوام داشت یک قاشق چایخوری جوهر لیمو را اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله ششم

بعد از افزودن جوهر لیمو اجازه دهید ۲ الی ۳ دقیقه دیگر هم بجوشد سپس زیر قابلمه را خاموش کنید به رقیق بودن مربا توجه نکنید. این مربا بعد از سرد شدن غلیظ تر می شود.

مرحله هفتم

برای خوش رنگ شدن مربا می توانید از این نکته آشپزی استفاده کنید یک ظرف را پر از آب یخ کنید و مربا را روی آن قرار دهید با این کار به مربا شوک می دهید و باعث خوشرنگ تر شدنش می شوید.

مرحله هشتم

بهتر است از گل های محمدی نواحی کوهستانی استفاده کنید که برای مربا مناسب تر هستند و تلخی این گلها کمتر است و برای تهیه مربا گزینه بهتری هستند نسبت به گل های نواحی کویری.

نکات مربا گل محمدی

جوشاندن گلها

هرچقدر که گلها بیشتر بجوشند تلختر خواهند شد پس مواظب باشید که فقط ده دقیقه بجوشند و بیشتر نشود تا گلبرگها خراب نشوند و بتوانید یک مربای خوشمزه درست کنید.

قسمت های سفید گل

حتما به یاد داشته باشید که قسمت های سفید گل محمدی را قیچی کنید و در مربا استفاده نکنید زیرا باعث تلخی مربا می شود این نکته مهم را به خاطر بسپارید.

استفاده از جوهر لیمو

به خاطر داشته باشید که حتما از جوهر لیمو در مربا استفاده کنید زیرا جوهر لیمو رنگ گل را برمی گرداند و باعث خوشرنگ شدن مربای گل محمدی می شود.

استفاده از قابلمه مسی

برای پخت مربا بهتر است که از قابلمه مسی یا لعابی استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

بروز رسانی توسط در دوشنبه 23 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.