طرز تهیه مربا چاقاله پسته خانگی با طعمی متفاوت

طرز تهیه مربا چاقاله پسته

طرز تهیه مربا چاقاله پسته خانگی با طعمی متفاوت طرز تهیه مربا چغاله بادام  چغاله پسته ترشی چغاله پسته با رب انار  روش پخت مربا طرز تهیه ترشی چغاله

مربا چاقاله پسته یک مربای خوشمزه و مجلسی با دستور پخت بسیار ساده است که طعم بسیار خوب و متفاوتی دارد اگر به طعم های جدید علاقه مند هستید حتما این مربا را امتحان کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربا چاقاله پسته خانگی با رسیپی متفاوت در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای مربا چاقاله پسته
چاقاله پسته۵۰۰ گرم
جوهر لیمو۱ قاشق مربا خوری
شکر۱ کیلو
گلاب۲ قاشق غذاخوری
هل۳ عدد
آبدو لیوان

طرز تهیه مربا چاقاله پسته

مرحله اول

چاقاله پسته را ار اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد می توانید تهیه کنید در هنگام خرید حتما از چاقاله ها بخورید که مغزش سفت نشده باشد چون دیگر موقع پخت نرم نمی شود و سفت می ماند.

مرحله دوم

ابتدا چاقاله پسته را بشویید و آبکشی کنید و دانه دانه کنید سپس با دست فشار دهید تا دهانه آن باز شود یا با سوزن سوراخ کنید آب را بجوشانید و چاقاله را داخل آن بیاندازید و بگذارید ۵ دقیقه بجوشد.

مرحله سوم

بعد از ۵ دقیقه آبکش کنید و دوباره بگذارید آب به جوش برسد و برای ۵ دقیقه در آن چاقاله ها را بجوشانید و دوباره آبکش کنید این کار را باید دو بار انجام دهید تا تلخی چاقاله ها گرفته شود.

مرحله چهارم

برای بار سوم ۲۰ دقیقه در آب جوش چاقاله پسته ها را می جوشانیم تا تلخی آنها کاملا گرفته شود و پخته شوند. سپس آب را به همراه شکر روی حرارت بگذارید تا حل شود و هل هم می توانید بیافزایید.

مرحله پنجم

افرودن هل اختیاری است و مربا را خوشمزه و خوش عطر می کند بعد از حل شدن شکر در آب، چاقاله ها را اضافه می کنیم و نیم ساعت زمان می دهیم تا غلیظ شود و قوام پیدا کند.

مرحله ششم

در انتها جوهر لیمو را اضافه کرد و هم می زنیم و کمی صبر می کنیم تا به غلظت دلخواه برسد سپس زیر اجاق را خاموش می کنیم می توانید گلاب هم اضافه کنید کاملا سلیقه ای است.

مرحله هفتم

در انتها دم کنی بگذارید و اگر می خواهید رنگ مربا تغییر نکند یک کاسه پر از آب و یخ کنید و قابلمه را در آن قرار دهید تا کم کم مربا خنک شود سپس در یک ظرف خشک و تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

نکات مربا چاقاله پسته

اگر شکر مربا زیاد باشد چاقاله ها جمع می شوند و اگر شکر مربا کم باشد شربتش رقیق می شود و به قوام نمی رسد پس مقدار شکر خیلی مهم است و باید دو برابر چاقاله باشد.

بروز رسانی توسط در شنبه 11 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.