مربا انجیر زرد خوشمزه و خانگی بدون له شدن و شکرک زدن

مربا انجیر زرد خوشمزه و خانگی بدون له شدن و شکرک زدن

مربا انجیر زرد یکی از مرباهای خوشمزه خانگی مربا انجیر است که می توانید به سادگی در منزل آماده کنید و در روی …

طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی خوشمزه به روش بازاری

 طرز تهیه ترشی مخلوط ترشی ها یکی از خوشمزه ترین چاشنی های کنار غذا هستند و الان که به فصل پاییز نزدیک می …

طرز تهیه گرده غوره خانگی چاشنی عالی غذا

طرز تهیه گرده غوره خانگی چاشنی عالی غذا

طرز تهیه گرده غوره گرده غوره همان طور که از اسمش مشخص است از غوره درست می شود و مزه ترش و جذابی …

طرز تهیه آلبالو خشکه

طرز تهیه آلبالو خشکه خانگی به روش بازاری آلبالو خشکه طرز تهیه آلبالو خشکه   طرز تهیه آلبالو خشکه با رب انار خواص آلبالو خشکه در لاغری روش نگهداری آلبالو خشکه

یکی از خوراکی های ترش و خوشمزه که طرفداران زیادی به ویژه بین کودکان دارد آلبالو خشکه است که بسیار خوشمزه است و می توانید آن را در منزل سالم تر تهیه کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آلبالو خشکه خانگی به روش بازاری در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم آلبالو خشکه
آلبالو۲ کیلوگرم
رب انار۱ قاشق غذاخوری
نمک۳ قاشق

طرز تهیه آلبالو خشکه

مرحله اول

برای تهیه یک آلبالو خشکه خوشمزه ابتدا سه چهارم یک قابلمه را پر از آب کرده و روی اجاق گاز با حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید و به آن دو قاشق نمک اضافه می کنیم.

مرحله دوم

تا آب به جوش بیاید دم آلبالوها را جدا کرده و آن ها را تمیز می شوییم سپس داخل یک آبکش دسته دار که از دهانه قابلمه کوچکتر است می گذاریم و صبر می کنیم تا آب داخل قابلمه به جوش بیاید.

مرحله سوم

بعد از به جوش رسیدن آب، آبکشی که پر از آلبالو است را داخل آب جوش می کنیم تا سه شماره صبر می کنیم سپس آبکش را خارج می کنیم و تکان می دهیم تا آب جوش اضافی از آن خارج شود.

مرحله چهارم

این کار را برای دو تا سه بار انجام می دهیم سپس داخل یک سبد پلاستیکی یا آبکش بزرگ آلبالو ها را به صورتی که روی هم انباشته نشوند می ریزیم میتوانید روی یک پارچه تمیز هم بریزید.

مرحله پنجم

آلبالوها را برای زمان یک الی دو روز مقابل نور خورشید قرار داده تا حالت آن ها از تازگی به چروکیدگی تغییر کند بعد از این که به این مرحله رسیدن آن ها را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله ششم

به آلبالوها یک قاشق چایخوری نمک و یک قاشق غذاخوری رب انار اضافه می کنیم و با یک قاشق به آرامی همه آلبالوها را زیر و رو می کنیم تا تمام مواد به رب انار و نمک آغشته شود و مزه بگیرد.

مرحله هفتم

بعد از این کار دوباره آلبالو ها را روی پارچه یا سبد به صورت پخش می ریزیم و برای مدت یک تا دو روز در مقابل نور آفتاب قرار می دهیم تا کمی خشک شوند و نباید زمان بیشتری جلوی نور بماند.

نکات آشپزی آلبالو خشکه

آلبالو خشکه با رب انار

استفاده از رب انار با طعم ملس و خوشمزه ای که دارد طعم فوق العاده خوشمزه  و بهشتی به آلبالو ها می دهد و حتما رب انار را به آن ها اضافه کنید تا طعم متفاوتی را تجربه کنید.

خشک کردن آلبالو آب دار

بار دوم که آلبالوها را در معرض آفتاب قرار دادید نباید بیش از دو روز بماند زیرا باعث می شود بیش از اندازه خشک شوند و آن نرمی که در آلبالو خشکه است را نداشته باشند.

خواص آلبالو خشکه در لاغری

با این که کالری آن بالاتر از آلبالوی تازه است اما موجب لاغری می شود زیرا ماده ای به نام آنتوسیانین دارد که خاصیت چربی سوزی دارد و غنی از فیبر است که باعث می شود که شما سیر بماند و اشتهای شما کمتر شود.

کالری آلبالو خشکه

جالب است بدانید که آلبالو خشکه در هر ۱۰۰ گرم حاوی ۳۵۰ کالری انرژی دارد که در آلبالوی تازه همین مقدار فقط ۶۸ کالری انرژی دارد.

خواص آلبالو خشکه

لازم به ذکر است که این تنقلات خوشمزه و ترش مزه خواصی هم دارد از جمله: سرشار از ویتامین D، کلسیم و منیزیم می باشد. از منبع مفیدی به نام بور تامین میشود. از اثرات بور می توان به کاهش فعالیت استروژن در بدن خانم ها و جلوگیری از پوکی استخوان یاد کرد. کاهش دهنده کلسترول خون می باشد و برای ورم کلیه و ورم معده و نقرس مفیدو موثر است.

روش نگهداری آلبالو خشکه

برای مدت کوتاه می توانید در دما و محیط اتاق نگهداری کنید و سپس در یخچال با ظرف دربسته قرار دهید اما اگر برای زمان طولانی می خواهید آلبالو خشکه داشته باشید آن را در زیپ پلاست بریزید یا در ظرف دربسته فریز کنید تا مانع کپک زدن آن شود.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 1 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.