طرز تهیه لواشک انار خوشمزه و خانگی با رب انار

طرز تهیه لواشک انار خوشمزه و خانگی با رب انار

طرز تهیه لواشک انار یکی از میوه های خوشمزه فصل پاییز انار است که می توانید با آن لواشک و ترشک های بی …

طرز تهیه مربای گل محمدی خوشمزه و خوشرنگ

طرز تهیه مربای گل محمدی خوشمزه و خوشرنگ

طرز تهیه مربای گل محمدی  مربای گل محمدی یکی از صبحانه های دلپذیر و سنتی کشورمان است که علاوه بر طعم خوبش دارای …

طرز تهیه کره بادام زمینی مقوی و خوشمزه در خانه

طرز تهیه کره بادام زمینی مقوی و خوشمزه در خانه

طرز تهیه کره بادام زمینی کره بادام زمینی یک میان وعده و صبحانه خوشمزه و مقوی برای همه افراد خانواده است که می …

طرز تهیه مربا توت فرنگی خانگی 

طرز تهیه مربا توت فرنگی خانگی با طعم دلپذیر و بهشتی طرز تهیه مربا توت فرنگی خوش رنگ میزان شکر برای مربای توت فرنگی طرز تهیه مربا توت فرنگی دونفره طرز تهیه سریع مربای توت فرنگی  طرز تهیه مربای توت فرنگی  طرز تهیه مربای توت فرنگی گلخانه ای

مربای توت فرنگی یک مربای خوشمزه و پرطرفدار است، که عطر و بوی دلپذیری دارد و یک صبحانه فوق العاده برای خانواده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربا توت فرنگی خانگی با طعم دلپذیر و بهشتی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم  برای مربا توت فرنگی
توت فرنگی۲ کیلو
شکر۱ کیلو و ۶۰۰ گرم
 آب لیموترشچند قطره

طرز تهیه مربا توت فرنگی

 

مرحله اول

برای درست کردن مربای توت فرنگی خانگی در ابتدا توت فرنگی را در سینک پر از آب می ریزیم اجازه می دهیم نیم ساعت بماند سپس می شوییم و در آبکش می ریزیم تا آبش برود و کاملا خشک شود.

مرحله دوم

توت فرنگی ها را روی تخته آشپزخانه با کارد تیز به ۲ تا ۴ قسمت تقسیم می کنیم بستگی به درشتی توت فرنگی دارد اگر ریز بود لازم نیست برش دهید و می توانید به صورت برش نخورده استفاده کنید.

مرحله سوم

برای درست کردن مربا اگر توت فرنگی شیرینی دارید برای هر یک کیلو توت فرنگی ۸۰۰ گرم شکر بریزید کفایت می کند ولی اگر توت فرنگی ترش بود برای هر یک کیلو توت یک کیلو شکر بریزید.

مرحله چهارم

توت فرنگی های برش خرده را لایه لایه با شکر در قابلمه می ریزیم یک لایه توت فرنگی و یک لایه شکر تا انتها همین کار را ادامه می دهیم سپس برای ۲۴ ساعت در یخچال می گذاریم تا آب بیاندازد.

مرحله پنجم

قایله را روی اجاق گاز می گذاریم و در ابتدا حرارت را زیاد می کنیم تا به جوش بیاید یعد حرارت را کم می کنیم تا مربا سر نرود در این حین کف روی مربا را جمع می کنیم تا مربای شفاف داشته باشم.

مرحله ششم

جمع کردن کف روی مربا به شفاف شدن و خوشرنگ تر شدن مربا کمک می کند و در ضمن مانع از سر رفتن مربا می شود. پس حتما در این زمان از مربا غافل نشویید و به این کار بپردازید.

مرحله هفتم

بعد از این که مربا به جوش آمد به خاطر داشته باشید فقط ۲۰ دقیقه باید روی حرارت ملایم اجاق گاز بماند، اگر زمان بیشتری روی حرارت بماند توت ها له می شوند و رنگ مربا قهوه ای می شود.

مرحله هشتم

در انتهای پخت چند قطره لیمو ترش هم به توت فرنگی ها اضافه می کنیم و شعله را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم مربا در همان قابلمه کاملا خنک شود تا بتوانیم در ظرف مورد نظر بریزیم.

مرحله نهم

سپس مربا را داخل ظرفی که کاملا خشک و تمیز است می ریزیم چون اگر ظرف خشک نباشد باعث کپک زدن مربا می شود پس به این نکته توجه کنید و سپس ظرف را در یخچال بگذارید.

مرحله دهم

کپک زدن در اثر حرارت و گرما به وجود می آید پس حتما بعد از شستن توت ها اجازه دهید خشک بشوند و ظرف مربا هم همین طور کاملا خشک و تمیز باشد.و شربتش را هم از صافی عبور می دهیم و در ظرف خشک و تمیز ریخته و در یخچال می گذاریم.

مرحله یازدهم

مربای خوشمزه و خوش رنگ شما آماده سرو است می توانید این مربای بهشتی را در فصل تابستان درست کنید و در کنار خانواده یک صبحانه کامل بخورید و لذت ببرید.نوش جان.

نگهداری از مربا توت فرنگی

اگر مقدار مربای توت شما زیاد است بخشی از آن را داخل فریزر بگذارید تا کپک نزند و رنگ و کیفیتش از بین نرود و در زمان استفاده برای چند دقیقه زودتر از فریزر خارج کنید تا یخش باز شود. البته توصیه من به شما تهیه مقداری است که بیشتر به صورت تازه مصرف شود.

خواص توت فرنگی برای پوست

جالب است بدانید که در توت فرنگی آنتی اکسیدان‌های وجود دارد که باعث می شود این میوه به زیبایی پوست و مو شما کمک کند و حتی برای سفیدی دندان‌ها نیز مفید باشد توت فرنگی دارای آلفا هیدوکسی اسید است که به حذف سلول‌های مرده پوست و پاکسازی پوست کمک می‌نماید. همچنین وجود ویتامین C موجود در توت فرنگی به حفظ سلامت و شادابی پوست کمک می‌کند و می‌تواند به عنوان تونر برای تسکین پوست آسیب دیده، عمل نماید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 15 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.