طرز تهیه مربای آلبالو خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه مربای آلبالو خانگی

طرز تهیه مربای آلبالو خانگی مرحله به مرحله شربت و مربای آلبالو  خواص مربای آلبالو انواع مربای آلبالو مربای آلبالو بدون هسته زمان پخت مربای آلبالو مربای آلبالو 

یکی از میوه های خوشمزه و ملس در تابستان آلبالو است که می توانید به صورت مربا درست کرده و در وعده صبحانه میل کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای آلبالو خانگی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای مربا آلبالو
آلبالو۱ کیلو
شکر۱ کیلو
وانیلدلخواه

طرز تهیه مربای آلبالو

مرحله اول

ابتدا برگ ها و دم آلبالوها را بچینید سپس آلبالوها را تمیز بشویید و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود سپس با کمک یک نی هسته های آلبالو را جدا کنید این کار را با حوصله انجام دهید.

مرحله دوم

داخل یک قابلمه استیل یا لعابی که ظرفیت آن سه برابر مربای ما باشد آلبالوها را لایه لایه می ریزیم یک لایه آلبالو و یک لایه شکر به همین ترتیب تا همه مواد را داخل قابلمه بریزیم.

مرحله سوم

قابلمه پر از شکر و آلبالو را داخل یخچال می گذاریم و بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت به آن زمان می دهیم تا آلبالوها آب بیاندازند سپس از یخچال خارج می کنیم و یک هم کوچک می زنیم.

مرحله چهارم

سپس قابلمه را روی حرارت متوسط اجاق گاز می گذاریم تا شکر حل شود و مرتب کف روی قابلمه را جمع می کنیم برای ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی اجاق بماند تا غلیظ شود کافی است.

مرحله پنجم

در زمان پخت اصلا شعله را کم و زیاد نکنید و نگذارید مربا سفت شود همین که از آبکی بودن بیافتند کافی است حرارت را خاموش کرده و و انیل را اضافه می کنیم زیاد نزنید که تلخ می شود.

مرحله ششم

یک ظرف درب دار را تمیز بشویید و خشک کنید سپس مربا آلبالو خوشمزه و خوشرنگ را به ظرف منتقل کنید و در جای خنک نگهداری نمایید تا در فصلی که آلبالو نیست هم بتوانید از آن استفاده کنید.

مرحله هفتم

مربای آلبالو را برای صبحانه در ظرف سرو بریزید و با نان تازه و کره محلی در کنار خانواده یک صبجانه خوشمزه و خانگی میل نمایید و یک تجربه لذت بخش داشته باشید. نوش جان.

نکات مربا آلبالو

زمان پخت مربا آلبالو

برای پخت مربای آلبالو بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان کافی است و بیشتر پختن آن باعث سفت شدن مربا می شود فقط نباید آبکی باشد و لازم نیست خیلی غلیظ شود.

کالری مربا آلبالو

هر ۱۰۰ گرم مربای آلبالو شامل ۱۵۸ کالری است مقدار کالری را برای دوستانی که در رژیم لاغری هستند قرار داده ایم تا به میزانی که در برنامه غذایی آنها ذکر شده مصرف کنند.

خواص مربا آلبالو

ضد سرماخوردگی

جالب است بدانید که میوه آلبالو دارای میزان زیادی ویتامین C می باشد که داشتن همین ویتامین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد و این برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا و سرفه بسیار مفید و موثر است.

کاهش بیماری های قلبی و عروقی

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف هر روز آلبالو می‌تواند باعث کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی، آرتروز و نقرس در انسان شود و این نشان دهنده خواص بسیار فراوان آلبالو می باشد. البته که آلبالو در همه فصل ها نیست پس در فصل تابستان حتما از این میوه خوشمزه و پر خاصیت استفاده نمایید.

بروز رسانی توسط در چهارشنبه 1 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.