طرز تهیه مربای نارنگی بدون پوست خوشمزه و خانگی

طرز تهیه مربای نارنگیطرز تهیه مربای نارنگی بدون پوست خوشمزه و خانگی طرز تهیه مربای نارنگی تزیینی   طرز تهیه مربای نارنگی  طرز تهیه مربا با پوست نارنگی  مربای نارنگی   طرز تهیه رب نارنگی  گرفتن تلخی مربای نارنگی   طرز تهیه مربای خانگی tangerine jam lvfh khvk'd

یکی از میوه های خوشبو و خوشمزه پاییزی نارنگی است که با آن می توانید دستورهای آشپزی زیادی را امتحان کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای نارنگی بدون پوست خوشمزه و خانگی  در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای مربا نارنگی
نارنگی۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلوگرم
آب۱ تا ۱/۵ لیتر
نمک۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کشیدهیک چهارم لیوان دسته‌دار
وانیلیک هشتم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه مربای نارنگی

مرحله اول

برای درست کردن مربای نارنگی در ابتدا نارنگی های شیرین و رسیده تهیه کنید سپس پوست آن ها را جدا نمایید تا جایی که می توانید پوست سفید و رگه ها را از روی آن بردارید.

مرحله دوم

با برداشتن رگه های سفید از روی نارنگی هم طعم آن بهتر می شود و هم ظاهر مربا یکدست تر و زیباتر می شود سعی کنید از نوع بی هسته استفاده کنید امااگر هسته داشت در بیاورید.

مرحله سوم

برای درست کردن مربا می توانید نارنگی را حلقه ای ببرید یا حبه کنید و شکر را به همراه آب داخل یک ظرف بریزید و بجوشانید تا شکر کاملا حل شود سپس نارنگی ها را به همراه نمک بیافزایید.

طرز تهیه مربای نارنگی بدون پوست خوشمزه و خانگی طرز تهیه مربای نارنگی تزیینی   طرز تهیه مربای نارنگی  طرز تهیه مربا با پوست نارنگی  مربای نارنگی   طرز تهیه رب نارنگی  گرفتن تلخی مربای نارنگی   طرز تهیه مربای خانگی tangerine jam lvfh khvk'd

مرحله چهارم

حدود یک ساعت باید روی حرارت باشد بعد از ۴۵ دقیقه زعفران را به همراه وانیل برای خوش عطر و خوش رنگ کردن مربا اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مربا به غلظت کافی برسد.

مرحله پنجم

می توانید از یک بشقاب که از قبل داخل یخچال گذاشته اید استفاده کنید و کمی از مربا روی آن بریزید اگر به سختی روان شد مربا آماده است آبلیمو را بیافزایید مربا را هم بزنید.

مرحله ششم

آبلیمو کمک می کند که مربا شکرک نزند سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید سرد شود و در شیشه های تمیز و خشک بریزید و داخل یخچال قرار دهید. نوش جان.

 

نکات مربا نارنگی

برای شفاف شدن و خوشرنگ تر شدن مربا ۵ دقیقه قبل از خاموش کردن آن بک قاشق چای خوری کره بیافزایید با این کار کف مربا هم گرفته می شود، می توانید به جای شکر از عسل برای مربا استفاده کنید و اگر نارنگی ها ترش هستند مقدار شکر را بیشتر نمایید، اگر رگه های سفید به سختی جدا می شدند آن را در آب سرد برای زمان کوتاهی بگذارید.

طرز تهیه مربای نارنگی بدون پوست خوشمزه و خانگی طرز تهیه مربای نارنگی تزیینی   طرز تهیه مربای نارنگی  طرز تهیه مربا با پوست نارنگی  مربای نارنگی   طرز تهیه رب نارنگی  گرفتن تلخی مربای نارنگی   طرز تهیه مربای خانگی tangerine jam lvfh khvk'd

تلخی مربا

جوشیدن بیشتر از اندازه، احتمال تلخی مربای نارنگی را بالا می‌برد پس برای رفع تلخی مربای نارنگی سعی کنید بیشتر از حد آن را روی شعله نگذارید.

بروز رسانی توسط در یکشنبه 6 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.