طرز تهیه برگه زردآلو قیسی خوشمزه و خانگی

طرز تهیه برگه زردآلو قیسی

طرز تهیه برگه زردآلو قیسی خوشمزه و خانگی طرز تهیه قیسی آبدار  طرز تهیه قیسی خیس  طرز تهیه قیسی بازاری  طرز تهیه قیسی زردآلو   طرز تهیه قیسی زردآلو تیزابی

برگه زردآلو قیسی یکی از چاشنی های خوشمزه برای غذا است که می توانید آن را به صورت تنقلات هم میل کنید این چاشنی خوشمزه و پر طرفدار برای بسیاری از غذاها کاربر دارد و طعم جذابی به آن می دهد قیسی را به روش های مختلفی خشک می کنند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه برگه زردآلو قیسی خوشمزه و خانگی  در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای برگه زردآلو قیسی
زردآلو۱ کیلو گرم
شکر۱ پیمانه
آب۳ پیمانه

طرز تهیه برگه زردآلو قیسی

 

مرحله اول

برای درست کردن برگه زردآلو قیسی از زردآلو های سالم استفاده می کنیم که رسیده نباشند که در حین پختن له می شوند، زردآلو ها را تمیز شسته و خشک می کنیم و از وسط نصف می نماییم .

مرحله دوم

هسته زردآلو ها را جدا می کنیم سپس در ظرف پهن آب و شکر را می ریزیم و روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم تا دانه های شکر حل شود و آب برای ۵ دقیقه بجوشد.

مرحله سوم

در این مرحله زردآلو ها را داخل آب می چینیم و برای ۴ دقیقه اجازه می دهیم در آب و شکر بماند و با شعله ملایم بجوشد سپس زردآلو ها را زیر و رو می کنیم تا شیره خوب به خورد آن ها برود.

مرحله چهارم

بعد از این مدت از روی حرارت اجاق گاز بر می داریم و اجازه می دهیم چند دقیقه داخل شیره بماند تا سرد شوند سپس از صافی رد می کنیم تا شیره از برگه زردآلو جدا شود.

مرحله پنجم

در ادامه برگه زردآلو را داخل سینی می چینیم و مقایل نور آفتاب قرار می دهیم در حین خشک شدن مرتب باید زیر و رو کنید تا هر دو طرف قیسی ها هوا بخورد و کاملا خشک شود.

طرز تهیه برگه زردآلو قیسی خوشمزه و خانگی طرز تهیه برگه زردآلو قیسی آبدار  طرز تهیه قیسی خیس  طرز تهیه قیسی بازاری  طرز تهیه قیسی زردآلو   طرز تهیه قیسی زردآلو تیزابی

مرحله ششم

قیسی ها تقریبا بعد از سه روز آماده اند اگر زیاد در مقابل نور خورشید بمانند خشک می شوند و کیفیت آن ها پایین می آید سپس بسته بندی کنید و در فریزر یا یخچال نگهداری نمایید.

بروز رسانی توسط در سه شنبه 22 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.