طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای خانگی به روش بازاری

طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای

طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای خانگی به روش بازاری خواص لیمو خشک ورقه ای  لیمو خشک ورقه ای برای چی خوبه  طرز خشک کردن لیمو ترش ورقه ای   لیمو خشک حلقه ای  لیمو خشک ورقه ای  موارد استفاده لیمو خشک ورقه ای   لیمو خشک ورقه ای  

در فصل لیمو ترش حتما پرک لیمو یا لیمو خشک ورقه ای را درست کنید و از خواص بی نظیر لیمو ترش در فصل های دیگر هم که لیمو در دسترس نیست استفاده نمایید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای خانگی به روش بازاری در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای لیمو خشک
لیمو ترشیک کیلو

طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای

مرحله اول

برای درست کردن لیمو خشک در ابتدا لیمو ها را تمیز می شوییم و اجازه می دهیم خشک شوند یا با دستمال خشک می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت ورقه ای برش می زنیم.

مرحله دوم

ورقه های لیمو نه خیلی نازک و نه خیلی کلفت باشد سپس هسته های لیمو را خارج می کنیم زیرا باعث تلخی لیمو خشک می شود روی یک سینی فویل می اندازیم و ورقه ها را با کمی فاصله می چینیم.

مرحله سوم

فویل باعث می شود ورقه ها بهتر خشک شوند سینی را برای یک هفته مقابل نور خورشید قرار می دهیم تا کاملا خشک شوند سپس در ظرف درب دار در جای خشک نگهداری کنید.

کاربرد پرک یا ورقه لیمو خشک

برای انواع چای و دمنوش می توانید از ورقه لیمو استفاده کنید و برای چاشنی ترش غذا نیز بسیار عالی است حتی می توانید پرک لیمو خوش عطر را در پلو های مخلوط استفاده نمایید.

بروز رسانی توسط در جمعه 18 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.