طرز تهیه شیرینی پنجره ای خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی پنجره ای

طرز تهیه شیرینی پنجره ای خانگی مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پنجره ای بدون قالب  طرز تهیه شیرینی پنجره ای با ماست  طرز تهیه شیرینی پنجره ای بدون شیر  طرز تهیه شیرینی پنجره ای بدون نشاسته  طرز تهیه شیرینی پنجره ای برای 4 نفر  طرز تهیه شیرینی پنجره ای برای 20 نفر  طرز تهیه شیرینی پنجره ای رنگی  طرز تهیه نان پنجره ای شیرازی

شیرینی پنجره ای یک شیرینی ساده و قدیمی است که به سادگی می توانید در منزل درست کنید و برای عصرانه در کنار یک نوشیدنی گرم میل کنید و لذت ببرید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پنجره ای در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای شیرینی پنجره ای
تخم مرغ۳ عدد
شیر۲/۳ لیوان
گلاب۱/۴ لیوان
نشاسته گل۱/۲ لیوان
آرد سفید۱ لیوان
وانیل۱/۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی پنجره ای

مرحله اول

برای درست کردن شیرینی پنجره ای در ابتدا نشاسته را به همراه شیر و گلاب با هم مخلوط می کنیم تا نشاسته ها کاملا از هم باز شوند سپس در یک ظرف دیگر سه عدد تخم مرغ می شکنیم.

مرحله دوم

وانیل را به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم و به مخلوط قبلی می افزاییم سپس آرد را روی مایع شیرینی الک می کنیم و خوب هم می زنیم تا آرد در مایع باز شود و گوله گوله نشود.

مرحله سوم

مایع شیرینی را برای نیم ساعت در محیط می گذاریم تا استراحت کند بعد از نیم ساعت مایع را از صافی عبور می دهیم تا مایع یکدستی داشته باشیم یک قابلمه گود کوچک را تا نیمه روغن می ریزیم.

مرحله چهارم

قابلمه را روی حرارت متوسط رو به بالا می گذاریم و قالب شیرینی پنجره ای را از ابتدا داخل روغن قرار می دهیم تا داغ شود سپس قالب را در می آوریم و سریع روغن اضافی آن را با دستمال می گیریم.

مرحله پنجم

قالب را داخل مایع می کنیم طوری که مایع با بالای قالب فاصله داشته باشد و داخل روغن می گذاریم تا خودش را گرفت با تکان از قالب جدا می کنیم و اجازه می دهیم تا طلایی رنگ شود.

مرحله ششم

شیرینی آماده شده را روی دستمال آشپزخانه یا کاغذ روغنی  قرار می دهیم روی هم دیگر نباید بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود بعد از خنک شدن روی آن ها پودر قند و پودر هل می توانید بپاشید.

مرحله هفتم

شیرینی پنجره ای خوشمزه و خانگی ما آماده است در ظرف سرو بچینید و در کنار یک چای یا قهوه گرم برای عصرانه میل کنید و از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

نکات شیرینی پنجره ای

زمانی که شیرینی را قالب می زنید و در قابلمه قرار می دهید مواظب باشید قالب به کف قابلمه نخورد، زمانی که شیرینی ها سرخ شدند روی هم قرار ندهید تا کاملا خنک شوند، در زمان سرخ شدن شیرینی بعد از کمی با یک ضربه کوچک شیرینی از قالب جدا می شود، حتما بعد از این که چند تا شیرینی آماده کردید مایع را هم بزنید تا ته نشین نشود، شیرینی پنجره ای ماندگاری بالایی ندارد و بهتر است به صورت تازه نوش جان کنید.

بروز رسانی توسط در یکشنبه 6 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.