طرز تهیه کلوچه کدو حلوایی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه کلوچه کدو حلوایی

طرز تهیه کلوچه کدو حلوایی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله طرز تهیه نان کدو حلوایی بدون فر   طرز تهیه شیرینی کدو حلوایی در فر   طرز تهیه نان تابه ای با کدو حلوایی   شیرینی کدو حلوایی با ماست   طرز تهیه کیک کدو حلوایی   طرز تهیه کلوچه خانگی در توستر   شیرینی کدو حلوایی بدون فر Pumpkin cookies

کدو حلوایی را با خواص و دستورهای فوق العاده آشپزی در فصل سرما به یاد داشته باشبد یکی از این دستورها پخت کلوچه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه کدو حلوایی خوشمزه و خانگی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای کلوچه
تخم مرغ۱ عدد
شکر۲۲۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
آرد۴۵۰ گرم
کدو حلوایی۳۰۰ گرم
ماست۲ قاشق غذاخوری
پودر گردو۴ قاشق غذاخوری
وانیل۱/۴ قاشق چای خوری
پودر دارچین۱/۲ قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر۵ گرم

طرز تهیه کلوچه کدو حلوایی

مرحله اول

برای درست کردن کلوچه کدو حلوایی در ابتدا باید همه مواد به دمای محیط رسیده باشند سپس پوره کدو حلوایی درست می کنیم برای این کار کدو را برش می زنیم و ریشه ها و تخمه های آن را با قاشق فلزی خارج می کنیم.

مرحله دوم

کدو را برش می زنیم و داخل آب می پزیم بعد از پخت از آب خارج کرده و با قاشق از پوست جدا می کنیم و با پشت قاشق فشار داده و یا این که در میکسر می ریزیم و پوره کدو حلوایی درست می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله شکر را به همراه کره در ظرفی ریخته و برای ۳ تا ۴ دقیقه با همزن می زنیم سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه می کنیم و برای یک دقیقه دیگر هم می زنیم تا با هم مخلوط شوند.

مرحله چهارم

ماست و پودر گردو را به همراه پودر دارچین می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم در ادامه نصف آرد الک شده را با بیکینگ پودر داخل مایه کلوچه می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه پوره کدو حلوایی را می ریزیم و بقیه آرد را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا دانه های آرد کاملا باز شود و گوله گوله نشود خمیر کلوچه کمی چسبناک است خیلی آرد نریزید.

مرحله ششم

اگر خیلی چسبندگی داشت کمی آرد اضافه می کنیم اما اگر چسبندگی آن کم بود لازم نیست آرد اضافه کنید زیرا لطافت و نرمی کلوچه را از بین می برید پس آرد اضافه نکنید.

مرحله هفتم

خمیر را در ظرفی می گذاریم و روی آن را می پوشانیم و برای یک ساعت داخل یخچال می گذاریم تا استراحت کند بعد از این زمان چسبندگی خمیر بهتر می شود روی میز کار آرد می پاشیم.

مرحله هشتم

خمیر را باز می کنیم خمیر نه کلفت و نه نازک باشد باید همه سطح خمیر را یکنواخت باز کنیم سپس با کاتر گرد قالب می زنیم و با فاصله در سینی فر می چینیم  روی کلوچه مهر یا طرح دلخواه می اندازیم.

مرحله نهم

برای طرح انداختن باید محکم فشار بدهیم تا بعد از پخت طرح روی کلوچه دیده شود برای رومال کردن کلوچه ها از زرده تخم مرغ و زعفران به همراه یک قاشق مربا خوری خامه یا ماست استفاده می کنیم.

مرحله دهم

بعد از رومال کردن کمی تخم خرفه نیز روی کلوچه ها می پاشیم سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار می دهیم با این مقدار حدود ۱۲ تا ۱۳ کلوچه آماده می شود. نوش جان.

بروز رسانی توسط در دوشنبه 12 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.