طرز تهیه کیک تابه ای دو رنگ خوشمزه و خانگی

طرز تهیه کیک تابه ای دو رنگ خوشمزه و خانگی

طرز تهیه کیک تابه ای کیک تابه ای یک کیک خوشمزه با بافت جذاب است که می توانید به راحتی بدون فر در …

طرز تهیه پاریس برست شیرینی مدرن فرانسوی

طرز تهیه پاریس برست شیرینی مدرن فرانسوی

طرز تهیه پاریس برست پاریس برست یک شیرینی خاص و خوشمزه فرانسوی است که طعم و مزه بی نظیری دارد و می توانید …

طرز تهیه نان پف دار و شکم پر خوشمزه با خمیر فیلو

طرز تهیه نان پف دار و شکم پر خوشمزه با خمیر فیلو

طرز تهیه نان پف دار نان پف دار شکم پر یک نان خوشمزه است که می توانید برای میان وعده یا صبحانه از …

طرز تهیه باقلوا خانگی

طرز تهیه باقلوا خانگی خوشمزه مخصوص استانبول طرز تهیه باقلوا در توستر طرز تهیه باقلوا خانگی طرز تهیه باقلوا رولی طرز تهیه باقلوا ساده طرز تهیه انواع باقلوا طرز تهیه باقلوا بدون خمیر یوفکا

باقلوا یکی از شیرینی خوشمزه و معروف استانبول است که طعم خانگی آن بسیار ویژه خواهد بود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوا خانگی خوشمزه مخصوص استانبول در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم باقلوا خانگی
خمیر مخصوص باقلوا۱ بسته
کره صبحانه۱۵۰ گرم
روغن مایع۱۰۰ گرم
گردوی ریز شدهیک و نیم لیوان
پودر نارگیل و پودر پستهدلخواه

مواد لازم برای شربت باقلوا
 شکر۲ لیوان
 آب۱/۵ لیوان
 زعفران دم شده غلیظچند قاشق
 هلچند دانه
 آبلیموچند قطره

طرز تهیه باقلوا

مرحله اول

برای درست کردن باقلوا استانبولی باید ابتدا شهد را آماده کنید برای این کار ۲ لیوان شکر و یک نیم لیوان آب را داخل قابلمه می ریزیم و زعفران غلیظ دم شده و چند هل و چند قطره آبلیمو می افزاییم.

مرحله دوم

این مواد را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می دهیم برای حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تا شکر کاملا حل شود این شربت مثل شربت زولبیا نیاز ندارد که قوام بیاید و همین که شکر حل شود کافی است.

مرحله سوم

بعد از حل شدن شکر می توانید کمی هم گلاب به شهد باقلوا اضافه نمایید تا عطر و بوی بهتری به خود بگیرد و باقلوا را نیز خوش عطر تر کند، شهد آماده را کنار بگذارید و مواد باقلوا را آماده کنید.

مرحله چهارم

خمیر باقلوا را می توانید از قنادی ها تهیه کنید خمیر را باز کنید و نصف آن را برش بزنید خمیر باقلوا مثل خمیر یوفکا لایه لایه است ولی بسیار نازک تر است نصف کل خمیر را برش بزنید.

مرحله پنجم

روی قسمت دوم خمیر را با یک پارچه مرطوب بپوشانید تا خشک نشود سپس کره را گرم کنید و دوغش را بگیرد و با روغن مایع مخلوط نمایید و روی خمیر و دور خمیر را کاملا چرب کنید.

مرحله ششم

برای هر باقلوا به دو لایه خمیر نیاز داریم که بعد از این که خوب چرب کردی گردوی ریز شده را روی خمیر می ریزیم و دارچین و پودر نارگیل هم به دلخواه می توانید بریزید و با سیخ چوبی بپیچید.

مرحله هفتم

برای پیچیدن باقلوا باید یک سیخ چوبی را ابتدای خمیر قرار دهید و به آرامی خمیر را دور سیخ چوبی بپیچید سپس خمیر پیچیده شده را از دو طرف به سمت داخل فشار دهید تا چین بخورد و جمع شود.

مرحله هشتم

چین دادن را به آرامی انجام دهید تا خمیر پاره نشود سپس سیخ چوبی را به آرامی بیرون بیاورید و بقیه باقلواها را به همین ترتیب آماده کنید و در سینی فر که کاغذ روغنی گذاشته اید قرار دهید.

مرحله نهم

در انتها همه باقلواها را کیپ هم داخل سینی بچینید و روی باقلواها را با روغن و کره ای که داشتید حسابی چرب کنید به اندازه ای که روغن زیر باقلواها هم برود و کاملا چرب شوند.

مرحله دهم

فر را از قبل روی دمای ۱۹۰ درجه گرم می کنیم و در طبقه وسط با همان دما برای حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه اجازه می دهیم باقلواها پخته شوند و در چند دقیقه آخر هم گریل را می زنیم تا طلایی شوند.

مرحله یازدهم

اگر می خواهید با سولاردام باقلوا را بپزید با پیش گرمایش ۱۷۰ درجه گرم کنید روی سه پایه کوتاه برای حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه با کانوکشن ۱۷۰ درجه باقلوا را بگذارید تا کاملا پخته شود و گریل لازم ندارد.

مرحله دوازدهم

برای پخت با توستر با دمای ۱۷۰ درجه گرم شود و در طبقه وسط با دمای ۱۷۰ درجه حدود ۳۰ دقیقه باید بپزید و چند لحظه آخر هم گریل را روشن کنید که روی باقلوا طلایی شود.

مرحله سیزدهم

در انتها که باقلواها پختن بعد ۵ الی ۷ دقیقه شهدی را که آماده کرده ایم و خنک شده را قاشق، قاشق روی باقلواها می ریزیم و می گذاریم چند ساعت بماند تا کاملا به خورد آنها برود.

مرحله چهاردهم

باقلواها آماده سرو هستند آنها را در ظرف سرو بچینید و برای یک پذیرایی عالی از مهمان ها با یک چای دلچسب میل نمایید و از طعم بی نظیر باقوا خانگی لذت ببرید. نوش جان.

نکات باقلوا استانبولی

بافت باقلوا چگونه باشد؟

باقلوا باید دارای بافتی ترد و کریپسی باشد و لایه های وسط و زیر آن نرم است یعنی هر چه به لایه های پایینی و زیرین می رسیم نرم تر می شوند البته نباید خمیر باشد فقط نرم و شهدی.

میزان شیرینی باقلوا چقدر باشد؟

میزان شیرینی باقلوا زیاد است و نمیشود این شیرینی را کم شیرین درست کرد ولی می شود متعادلترش کرد تا دل را نزند این کاملا سلیقه ای است و به شما و ذائقه تان بستگی دارد.

چه مدت برای جذب شهد زمان لازم است؟

برای این که باقلواها کاملا طعم شهد را به خود بگیرند لازم است حداقل دو ساعت زمان بگذارید ولی اگر زمان کافی دارید این مدت را بیشتر کنید تا نتیجه بهتری بگیرید و شهد کاملا به خورد باقلواها رود.

طرز نگهداری باقلوا بعد از پخت

باقلوا برای نگهداری نیازی به گذاشتن در یخچال ندارد و می توانید با خیال آسوده در محیط آشپزخانه آن را نگهداری کنید فقط یک سلفون روی ظرف باقلوا بکشید و نیازی به کار دیگر ندارد.

خمیر یوفکا و باقلوا یکی است؟

خیر! خمیر یوفکا برای پیراشکی و سمبوسه استفاده می شود و ضخیم تر است اما خمیر باقلوا خمیر مخصوص باقلوا است و از لوازم قنادی ها می توانید تهیه کنید و نازک تر از یوفکا معمولی است.

روغن مایع و جامد به جای کره؟

بهتر است این کار را نکنید چون طعمش جالب نمی شود پس روغن مایع و جامد را جایگزین کره نکنید زیرا کره هم خوش عطرش می کند و هم باقلوا را لطف تر می کند پس حتما استفاده شود.

مغزیجات داخل باقلوا

مغزیجاتی که داخل باقلوا استفاده می کنید کاملا سلیقه ای است و می توانید از گردو ریز شده، فندوق و پسته ریزشده هم استفاده کنید فقط باید ریز باشند تا خمیر را پاره نکنند.

چگونه باقلوا را خوش عطر کنیم؟

برای خوش عطر شدن باقلوا می توانید لابه لای مواد داخل باقلوا همراه مغزیجات هل پودر شده بریزید و داخل شهدش هم از مقداری گلاب استفاده کنید با این کار باقلوای شما بسیار خوش عطر می شود.

شهد باقلوا با شیرین عسل

می توایند برای شهد باقلوا چند قاشق شیر عسلی هم اضافه کنید با این کار هم قوام شهد را بالا می برید و هم شیرینی آن خوب است تا خیلی شیرینی اش دل را نزند.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.