طرز تهیه کوکی کره ای خوشمزه و مجلسی به روش قنادی

طرز تهیه کوکی کره ای

طرز تهیه کوکی کره ای خوشمزه و مجلسی به روش قنادی  طرز تهیه کوکی کره ای بدون فر  طرز تهیه کوکی کره ای شکلاتی  طرز تهیه کوکی کره ای دانمارکی  طرز تهیه کوکی کره ای رنگی  طرز تهیه بیسکویت کره ای فرانسوی  طرز تهیه کوکی آمریکایی  طرز تهیه کوکی فانتزی

کوکی کره ای یک شیرینی خوشمزه است که برای شب عید و مناسبت های مختلف بسیار کاربردی است که بسیار ساده آماده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی کره ای خوشمزه و مجلسی به روش قنادی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای کوکی کره ای
کره یا مارگارین۱۲۰ گرم
پودر قند۱۰۰گرم (معادل نصف لیوان دسته دار فرانسوی)
تخم مرغ۱ عدد
وانیلیک دوم قاشق چای خوری
آرد قنادی۲۵۰ گرم (دو لیوان)
بکینگ پودریک دوم قاشق چای خوری
نمکیک پینچ

طرز تهیه کوکی کره ای

مرحله اول

برای درست کردن کوکی کره ای ابتدا کره را از قبل در محیط آشپزخانه می گذاریم تا هم دما شود سپس در ظرفی کره را با پودر قند مخلوط می کنیم و با همزن برقی سه دقیقه می زنیم تا کرم مانند شود.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ و وانیل را می افزاییم و برای یک دقیقه دیگر با همزن برقی می زنیم تا همه مواد به خورد هم بروند سپس آرد را برای یک بار الک کرده و با نمک و بکینگ پودر مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا خمیر جمع شود سپس فقط با انگشتان برای یک دقیقه خمیر را ورز می دهیم بدون استفاده از کف دست این کار را انجام دهید.

مرحله چهارم

اگر این خمیر را زیاد ورز دهید به روغن می افتد و شیرینی خشک می شود، خمیر که آماده شد داخل کیسه فریزر قرار می دهیم و برای یک ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله با خمیر آماده شده گوله های ۱۰ تا ۱۵ گرمی داخل دست درست می کنیم و داخل سینی فر که از قبل کاغذ روغنی انداخته ایم می چینیم البته با فاصله بچینید که بعد از پخت به هم نچسبند.

مرحله ششم

روی خمیر ها را با بالای آب پرتقال گیری طرح می اندازیم و روی خط های ایجاد شده را با خلال چوبی که به پودر کاکائو آغشته کرده ایم رنگی می کنیم یا به سلیقه خود هر طرحی دوست دارید بیاندازید.

مرحله هفتم

فقط طرح انداختن را سریع انجام دهید که خمیر در محیط نرم نشود اگر نرم شد برای نیم ساعت قبل از گذاشتن در فر داخل یخچال قرار دهید، فر برقی را از قبل برای ۱۵ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه گرم کنید.

مرحله هشتم

سینی کوکی کره ای را برای یک ربع داخل فر بگذارید، برای فر گازی روی دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید وقتی پخته شد از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود سپس از کاغذ روغنی جدا کنید.

مرحله نهم

این کوکی های خوشمزه را می توانید با مارمالاد ، نوتلا یا هر چیزی که دوست دارید تزئین نمایید و برای سرو در مهمانی ها و عید نوروز استفاده کنید و از خوردن آن لذت ببریید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در دوشنبه 31 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.