طرز تهیه کیک توت فرنگی خانگی خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه کیک توت فرنگی خانگی خوشمزه

طرز تهیه کیک توت فرنگی خانگی خوشمزه به روش قنادی  طرز تهیه کیک توت فرنگی دستور پخت کیک توت فرنگی کیک توت فرنگی با رنگ خوراکی طرز تهیه کیک توت فرنگی صورتی کیک توت فرنگی با ماست کیک توت فرنگی  طرز تهیه کیک توت فرنگی خامه ای کیک توت فرنگی شکلاتی

کیک توت فرنگی یک کیک خوش طعم و خوش بافت است که بسیار سریع آماده می شود و به عنوان یک عصرانه خوشمزه می توانید سرو کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک توت فرنگی خانگی خوشمزه به روش قنادی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای کیک توت فرنگی
کره۱۰۰ گرم
شکردو سوم پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
وانیلنصف قاشق چایخوری
شیر ولرم۸ قاشق غذاخوری
آردیک و نیم پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
توت فرنگی شیرینبه میزان لازم
خلال یا پرک بادام یا پستهدلخواه

طرز تهیه کیک توت فرنگی خانگی

مرحله اول

کره به دمای محیط رسیده را داخل ظرف بریزید و شکر را نیز بیافزایید و با لیسک هم بزنید سپس با دور تند همزن برای سه دقیقه مواد را بزنید تا حسابی پوک و سبک شود با لیسک ظرف را دورگیری کنید.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و برای یک دقیقه با دور تند همزن بزنید بعد از استفاده از همزن هر بار باید کاسه را دورگیری کنید چون مواد به دور ظرف می چسبد.

مرحله سوم

شیر را اضافه می کنیم و برای یک دقیقه با دور متوسط همزن می زنیم. آرد و بکینگ پودر را بر اساس اندازه های داده شده با هم مخلوط می کنیم و در ظرفی به آرامی آرد را الک می کنیم.

مرحله چهارم

آرد الک کرده را کم کم به مواد داخل ظرف اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم از قاشق هم می توانید استفاده کنید این کار را تا آنجایی ادامه می دهیم که مواد کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

بافت کیک توت فرنگی چون کره ای هست سفت است منظور این است که خمیر سفت تری نسبت به خمیرهای دیگر دارد بعضی خمیرها شل تر هستند اما این کیک خمیر سفت تری دارد.

مرحله ششم

ته ظرف را چرب کنید و کاغذ روغنی بیاندازید خمیر آماده شده را به داخل قالب انتقال دهید و سطح خمیر را کاملا صاف کنید سپس توت فرنگی ها را روی تخته آشپزخانه از وسط نصف کنید.

مرحله هفتم

روی خمیر را با سلیقه خود با توت فرنگی های نصف شده تزیین کنید یا کلا دور چین کنید که ظاهر زیبایی پیدا می کند و با خلال یا پرک بادام یا بسته به دلخواه برای طعم بهتر تزیین کنید.

مرحله هشتم

فر را از قبل گرم کنید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید حدود ۴۵ تا ۵۰ دقیقه زمان نیاز دارید تا کیک توت فرنگی با بافت پنبه ای و بی نظیر شما آماده شود.

مرحله نهم

این کیک فوق العاده را در فر برقی با دمای ۱۶۰ درجه و در توستر در دمای ۱۵۰ درجه هم می توانید بپزید حتی اگر فر نداشته باشید می توانید در تابه رژیمی هم این کیک را بپزید.

مرحله دهم

در انتهای پخت یک دقیقه هم حرارت بالا را روشن کنید تا روی کیک طلایی و خوشرنگ شود مواظب باشید نسوزد می توانید قبل از پخت روی توت فرنگی ها دو قاشق شکر بپاشید تا شیرین تر شود.

مرحله یازدهم

این کیک یکی از خوشمزه ترین و خوش بافت ترین کیک هاست آن را بپزید و برای میان وعده در کنار خانواده میل کنید حتما لذت خواهید برد و یا در مهمانی های خاص سرو کنید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در دوشنبه 9 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.