طرز تهیه باقلوا کادایف خوشمزه و مجلسی به روش قنادی

طرز تهیه باقلوا کادایف

طرز تهیه باقلوا کادایف خوشمزه و مجلسی به روش قنادی طرز تهیه کنافه با کادایف خشک  طرز تهیه باقلوا کادایف رولی  طرز تهیه باقلوا با رشته کادایف و شیر عسلی  طرز تهیه باقلوا آشیانه ای  طرز تهیه باقلوا با رشته کنافه  طرز تهیه شیرینی کادایف  طرز تهیه باقلوا با رشته کادایف اپارات  طرز تهیه باقلوا لوله ای fhrg,h

باقلوا کادایف یک شیرینی خوشمزه و ساده است که می توانید برای دورهمی های دوستانه آماده کنید و از خوردن آن لذت ببریید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوا کادایف خوشمزه و مجلسی به روش قنادی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای باقلوا
خمیر مخصوص باقلوا۱ بسته
رشته کادایف تر۲۰۰ گرم
کره برای رشته ها۵۰ گرم
کره برای خمیر۱۵۰ گرم
مغز گردو یا انواع مغزیجات۱۰۰ گرم

 

مواد لازم شربت باقلوا
شکریک و نیم پیمانه
آبیک و نیم پیمانه
شیر عسلی۲ قاشق غذاخوری اختیاری
زعفران۴ قاشق غذاخوری اختیاری
آب لیمو ترش۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه باقلوا کادایف

مرحله اول

برای درست کردن باقلوا کادایف در ابتدا رشته های کادایف تر یا خشک را در ظرفی خرد می کنیم سپس کره آب شده را به آن اضافه می کنیم و با هم حسابی مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

یکی از خمیرهای مخصوص باقلوا را روی سطح میز باز می کنیم و روی خمیرهای دیگر را با پارچه نمدار می پوشانیم تا خشک نشود و روی خمیر باز شده را با قلمو کاملا با کره چرب می کنیم.

مرحله سوم

یک لایه خمیر دیگر روی خمیر قبلی می گذاریم و به وسیله کره آن را هم چرب می کنیم طوری که همه خمیر به کره آغشته شود این کار را تا ۵ الی ۸ لایه ادامه می دهیم.

مرحله چهارم

روی نصف خمیر را با کادایف می پوشانیم و سطحش را صاف می کنیم روی آن مغز گردوی نگینی شده می پاشیم از سمتی که رشته ریخته ایم به آرامی خمیر را رول می کنیم.

مرحله پنجم

بعد از رول کردن خمیر به اندازه های ۳ سانتی برش می زنیم و داخل ظرف می چینیم و خیلی کم از مابقی کره آب شده روی رول ها می ریزیم و فر برقی را با دمای ۱۷۰ درجه از یک ربع قبل گرم می کنیم.

مرحله ششم

برای ۴۰ دقیقه باید در فر بماند تا روی خمیر ها کاملا برشته شود در این فاصله شربت را درست می کنیم شکر و آب را به همراه شیر عسلی داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت متوسط اجاق گاز می گذاریم.

مرحله هفتم

مواظب باشید شربت سر نرود چون شیر عسلی دارد وقتی دانه های شکر حل شد و یک الی دو دقیقه جوشید آب لیمو و زعفران را اضافه می نماییم و از روی حرارت اجاق گاز بر می داریم.

مرحله هشتم

اجازه می دهیم شربت ولرم شود سپس باقلواها را از فر خارج می کنیم یک الی دو دقیقه صبر کرده بعد از شربت روی باقلوا کادایف می ریزیم و می گذاریم در محیط آشپزخانه یک الی دو ساعت بماند.

مرحله نهم

این کار باعث می شود شربت جذب باقلوا شود سپس به ظرف سرو منتقل نمایید و برای دورهمی ها و مهمانی های ویژه از این شیرینی دلپذیر استفاده نمایید. نوش جان.

نکات باقلوا کادایف

ماکروفر یا فر برقی را روی حالت کانوکشن قرار دهید سپس باقلوا را در آن بگذارید و برای گذاشتن شیرینی در فر از ظرف مناسب فر استفاده نمایید. شربت حتما ولرم باشد سپس روی باقلوا کادایف ریخته شود.

بروز رسانی توسط در یکشنبه 9 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.