طرز تهیه چیز کیک ژاپنی خوشمزه با بافت نرم و پنبه ایی

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی خوشمزه با بافت نرم و پنبه ایی طرز تهیه چیز کیک ژاپنی دونفره  طرز تهیه چیز کیک ژاپنی بدون فر  طرز تهیه چیز کیک ژاپنی در پلوپز  طرز تهیه چیز کیک ژاپنی  طرز تهیه کیک ژاپنی پنبه ای  طرز تهیه چیز کیک ژاپنی شکلاتی ]dc ;d;

چیز کیک ژاپنی یک کیک پفکی و خوشمزه است که بافت نرم و پنبه ایی دارد و طعمش را فراموش نخواهید کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک ژاپنی خوشمزه در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای چیز کیک
زرده تخم مرغ۴ عدد
سفیده تخم مرغ۶ عدد
وانیلیک دوم قاشق چای خوری
آب لیمویک چهارم قاشق چای خوری
آرد قنادینصف پیمانه
پودر قندنصف پیمانه
پنیر ماسکارپونه یا خامه ای۱۰۰ گرم
کره۵۰ گرم
شیریک چهارم پیمانه

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی

مرحله اول

برای درست کردن چیز کیک ابتدا همه مواد اولیه را نیم ساعت زودتر از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط آشپزخانه هم دما شوند سپس زرده و سفیده تخ مرغ ها را از هم جدا می نماییم.

مرحله دوم

زرده های تخم مرغ را در ظرفی می ریزیم و وانیل را به آن می افزاییم سپس با دور تند همزن برای ۵ دقیقه می زنیم تا کرمی رنگ شود و رنگش روشن شود با این کار چیز کیک بوی تخم مرغ نمی دهد.

مرحله سوم

در ادامه پنیر ماسکارپونه یا خامه ای را در ظرفی ریخته و کره را به آن می افزاییم در یک ظرف بزرگتر آب جوش ریخته و ظرف پنیر را داخل آن قرار می دهیم تا نرم شوند بعد با هم مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

کاسه را از داخل آب جوش خارج کرده و شیر را به آن می افزاییم و هم می زنیم وقتی مایع چیز کیک یکدست شد زرده ها را اضافه می کنیم و هم می زنیم و در ادامه روی آن آرد را الک می کنیم.

مرحله پنجم

سفیده ها را در ظرفی ریخته و آب لیمو را به آن می افزاییم و با دور تند همزن می زنیم تا کمی پف کند سپس پودر قند را در سه مرحله به آن اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم.

مرحله ششم

هم زدن سفیده ها را تا جایی ادامه می دهیم که پف کنند ولی خیلی سفت نشوند سپس سفیده ها را در چند مرحله به مایع چیز کیک اضافه می کنیم و هم می زنیم به طوری که پف آن نخوابد.

مرحله هفتم

وقتی مایع چیز کیک ژاپنی یکدست شد داخل قالب و دیواره آن را کاغذ روغنی می اندازیم و مایع را داخل آن می ریزیم و با سیخ چوبی دو تا سه دور هم می زنیم تا اگر هوایی داخلش هست خارج شود.

مرحله هشتم

در این مرحله قالب چیز کیک را در یک قالب بزرگتر می گذاریم و داخل قالب بزرگتر چند لیوان آب جوش می ریزیم تا یک چهارم دیواره قالب چیز کیک را بگیرد ماکروفر را در حالت کانوکشن می گذاریم.

مرحله نهم

ماکروفر از یک ربع قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم شود برای ۲۰ دقیقه با این دما بپزد و دما را به ۱۴۰ درجه تغییر می دهیم ۴۰ دقیقه هم با این دما باید بپزد بعد از یک ساعت چیز کیک ژاپنی ما آماده است.

مرحله دهم

از فر خارج می کنیم و بعد از یک ربع که خنک شد از قالب بیرون می آوریم و کاغذ روغنی را از آن جدا می نماییم و در ظرف سرو قرار می دهیم و با پودر قند روی آن را تزئین می کنیم.

مرحله یازدهم

این چیز کیک خوشمزه با بافت نرم و لطیف و جذابش را درست کنید و برای دور همی ها و عصرانه یک کیک خانگی خوشمزه و ویژه است و در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببریید. نوش جان.

 نکات آشپزی برای چیز کیک ژاپنی

برای درست کردن این چیز کیک به حوصله و دقت بیشتری نیاز دارید تا نتیجه بهتری بگیرید بهتر است قالبی که برای چیز کیک انتخاب می کنید کف آن بین ۱۵ تا ۱۸ سانت باشد و وقتی ورقه روغنی را دور دیوار می کشید از قالب بزرگتر باشد و همان گونه بگذارید بماند با کمک کاغذ روغنی بعد از بیرون آمدن از فر و خنک شدن می توانید از قالب  چیز کیک را خارج نمایید.

 

بروز رسانی توسط در یکشنبه 9 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.