طرز تهیه چوروس اسپانیایی خوشمزه شیرینی بین المللی

طرز تهیه چوروس اسپانیایی

طرز تهیه چوروس اسپانیایی خوشمزه شیرینی بین المللی طرز تهیه چوروس سوران  طرز تهیه بامیه اسپانیایی  طرز تهیه چوروس دو نفره  طرز تهیه شیرینی چوروس به خانه برمیگردیم  طرز تهیه چوروس سیب زمینی  طرز تهیه چوروس   طرز تهیه چوروس با روغن  چوروس بستنی

چوروس اسپانیایی یک شیرینی خوشمزه بین المللی است که اصالتش به اسپانیا بر می گردد و در بیشتر کشورها طرفدارانی دارد این شیرینی شباهت زیادی به بامیه شیرینی ماه رمضان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چوروس اسپانیایی خوشمزه شیرینی بین المللی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای چوروس 
کره۸۰گرم
آب ۱ لیوان دسته دار فرانسوی
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ پینچ
آرد۱ لیوان
تخم مرغ متوسط۳ عدد
وانیلنصف قاشق چای خوری
مخلوط شکر و دارچینبه مقدار لازم
خامه صبحانه۵۰ گرم
شکلات تخته ای۵۰ گرم

طرز تهیه چوروس

مرحله اول

برای درست کردن چوروس اسپانیایی در ابتدا آب، شکر، نمک و کره را در ظرفی با هم مخلوط می کنیم و روی حرارت می گذاریم وقتی شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را به یکباره داخل مایع در حال جوشیدن می ریزیم و سریع و مداوم هم می زنیم تا به شکل خمیر در بیاد دو تا سه دقیقه خمیر را در ظرف با قاشق باز و بسته می کنیم تا جمع شود.

مرحله سوم

خمیر را در ظرف دیگری می ریزیم و بازش می کنیم و اجازه می دهیم تا خنک شود در این فاصله تخم مرغ ها را در کاسه ای می شکنیم و وانیل را به آن می افزاییم و با چنگال می زنیم تا از لختگی در بیاید.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را در سه مرحله به خمیر می افزاییم و با همزن دستی یا برقی می زنیم تا کاملا جذب خمیر شوند در هر مرحله بعد از جذب کامل تخم مرغ بقیه تخم مرغ را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

خمیر نهایی ما باید کش دار، لطیف و چسبنده شود سپس خمیر را با کمک قاشق در قیف با سر ماسوره ستاره یا شکوفه می ریزیم و تابه ای را روی حرارت می گذاریم و روغن می ریزیم.

مرحله ششم

وقتی روغن داغ شد شیرینی را با طول ۱۰ تا ۱۲ سانت داخل آن سرخ می کنیم برای این کار به ماسوره فشار می آوریم تا ده سانت از آن خارج شود سپس با قیچی برش می زنیم تا در روغن سرخ شود.

طرز تهیه چوروس اسپانیایی خوشمزه شیرینی بین المللی طرز تهیه چوروس سوران  طرز تهیه بامیه اسپانیایی  طرز تهیه چوروس دو نفره  طرز تهیه شیرینی چوروس به خانه برمیگردیم  طرز تهیه چوروس سیب زمینی  طرز تهیه چوروس   طرز تهیه چوروس با روغن  چوروس بستنی

مرحله هفتم

حرارت زیر تابه باید متوسط باشد و شیرینی چوروس اسپانیایی را با کمی فاصله از هم در تابه بیاندازید تا سرخ شوند و به هم نچسبند سپس روی دستمال آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

مرحله هشتم

بعد از سرخ شدن همه چوروس ها آن ها را در مخلوط شکر و دارچین می غلطانیم و در ظرف سرو قرار می دهیم و می توانید آن ها را با سس شکلات سرو کنید که بسیار خوشمزه می شود.

مرحله نهم

برای درست کردن سس شکلات خامه را در کاسه ای ریخته داخل ماکروفر می گذاریم تا گرم شود ولی نجوشد و شکلات تخته ی را به آن می افزاییم و هم می زنیم سس شکلات آماده است.

مرحله دهم

این شیرینی های ترد و خوشمزه را می توانید برای میان وعده یا پذیرایی از مهمان ها آماده کنید و در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببریید. نوش جان.

نکات آشپزی چوروس اسپانیایی

در زمان حرارت دادن  خمیر روی اجاق نباید این زمان طولانی شود زیرا آب داخل خمیر تبخیر می شود و ممکن است شیرینی خشک شود.

بروز رسانی توسط در یکشنبه 2 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.