طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه و مجلسی بدون فر

طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه و مجلسی بدون فر طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر برای ۴ نفر  طرز تهیه کیک ساده بدون فر  طرز تهیه کیک بدون فر  طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر برای ۶ نفر  طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر برای ۱۰ نفر  طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر و همزن برقی و شیر  طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر برای ۸ نفر  طرز تهیه کیک شکلاتی با گردو بدون فر

کیک شکلاتی یک کیک خوشمزه و پر طرفدار است که می توانید بدون فر در منزل فقط با یک تابه این کیک فوق العاده را درست کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه و مجلسی بدون فر در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک شکلاتی
تخم مرغ۴ عدد
شکر۲۳۰ گرم (۱لیوان دسته دار فرانسوی)
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
آب ولرم۲۴۰ میلی لیتر(۱لیوان)
کره۸۰ گرم
روغن مایع۸۰ گرم (یک سوم لیوان)
شکلات تخته ای۵۰ گرم (شیری یا تلخ)
پودر کاکائو۵۰ گرم (تقریبا نصف لیوان)
آرد۲۵۰ گرم (دو لیوان)
بکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
خامه صبحانه۱۰۰گرم
شکلات تخته ای۱۰۰گرم (شیری یا تلخ)

طرز تهیه کیک شکلاتی

مرحله اول

برای درست کردن کیک شکلاتی در ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی می شکنیم و یک لیوان شکر و وانیل را به آن می افزاییم و حدود ده دقیقه با همزن برقی می زنیم تا سفید و کشدار شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره و روغن مایع را روی حرارت گذاشته کره که آب شد شکلات را به آن اضافه کرده وقتی شکلات آب شد به همراه آب ولرم به مایع تخم مرغی می افزاییم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

آرد را که از قبل الک کرده ایم با پودر کاکائو و بکینگ پودر مخلوط می کنیم و به مایع کیک در چند مرحله آرام آرام با الک می افزاییم و با لیسک هم می زنیم تا آرد در مایع کاملا باز و گوله گوله نشود.

مرحله چهارم

شعله پخش کن را از یک ربع قبل روی شعله گاز بگذارید تا گرم شود یا از پایه روی شعله استفاده کنید، بعد از این که مایع کیک کاملا یکدست شد تابه را کمی چرب می کنیم و کاغذ روغنی می اندازیم.

مرحله پنجم

مایع کیک را در تابه می ریزیم درب ظرف را می بندیم برای یک ربع با حرارت متوسط بپزد سپس نیم ساعت با حرارت کم بپزد بعد از ۴۵ دقیقه کیک آماده است با خلال دندان تست کنید پخته باشد.

مرحله ششم

برای سس شکلات خامه را گرم می کنیم در حدی که نجوشد سپس شکلات را اضافه می کنیم آب شد از روی حرارت سریع بر می داریم و روی کیک می ریزیم و سطح روی آن را صاف می کنیم.

مرحله هفتم

و به دلخواه تزئین می نماییم وقتی کیک سرد شد برش می زنیم و در ظرف سرو قرار داده و برای پذیرایی استفاده می کنیم این کیک خوشمزه می تواند یک میان وعده عالی در کنار چای یا قهوه باشد.

مرحله هشتم

این کیک شکلاتی خوشمزه را بپزید و برای میان وعده یا مهمانی های عصرانه و یک پذیرای ویژه با کیک خانگی در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببریید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در دوشنبه 3 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.