طرز تهیه کیک موز تابه ای خوشمزه و مقوی خانگی بدون فر

طرز تهیه کیک موز

طرز تهیه کیک موز تابه ای خوشمزه و مقوی خانگی بدون فر طرز تهیه کیک موزی با پف زیاد بدون فر طرز تهیه کیک موز و گردو بدون فر طرز تهیه کیک موزی ساده و خوشمزه  طرز تهیه کیک موزی برای ۴ نفر  طرز تهیه کیک موزی بدون شیر طرز تهیه کیک موزی در قابلمه  کیک موزی شکلاتی بدون فر  طرز تهیه کیک موزی با شیر

کیک موز یک کیک خوشمزه و مقوی و بسیار پر طرفدار است که بدون نیاز به فر میتوانید در خانه آماده کنید و برای عصرانه ای دلپذیر مصرف نمایید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک موز تابه ای خوشمزه و مقوی خانگی بدون فر در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای کیک موز
تخم مرغ۱ عدد
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
شکردو سوم پیمانه
روغن مایع۵ قاشق غذاخوری
شیردو سوم پیمانه
آرد قنادییک و نیم پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری قنادی
موزبه تعداد لازم
شکر قهوه ای یا سفید۴ قاشق غذاخوری
مغز گردوبه مقدار لازم و به دلخواه
کره۱ قاشق غذاخوری
آب۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک موز تابه ای

مرحله اول

برای درست کردن کیک موز در ابتدا موزها را پوست بگیرد و از وسط دو نیم کنید و کنار بگذارید سپس شکر و تخم مرغ و و انیل را در ظرفی بریزید و با همزن دستی بزنید تا کرم رنگ شود.

مرحله دوم

در ادامه شیر و روغن مایع را نیز اضافه می نماییم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، بکینگ پودر را به آرد الک شده اضافه می کنیم و کم کم در چند مرحله به مایع کیک می افزاییم.

مرحله سوم

مایع کیک را با همزن دستی می زنیم تا آرد در مایع باز شود و گوله گوله نشود وقتی مایع کیک یکدست شد مغز گردو خرد شده را به آن می افزاییم و مایع کیک را کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

مغز گردو را می توانید حذف کنید استفاده از آن سلیقه ای است ولی اضافه کردنش باعث می شود کیک مقوی تر و خوشمزه تری داشته باشیم، تابه را روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم.

مرحله پنجم

تابه را روی شعله پخش کن یا پایه بگذارید تا گرم شود سپس کره را در تابه انداخته تا آب شده و شکر قهوه ای را اضافه می کنیم و یک دقیقه تفت می دهیم سپس موزها را کف آن می چینیم.

مرحله ششم

مایع کیک رار روی موزها ریخته و با قاشق صاف می کنیم و دم کنی می گذاریم تا برای نیم ساعت با شعله ملایم بپزد سپس با خلال چوبی تست می کنیم که کیک کاملا پخته باشد.

مرحله هفتم

وقتی خلال را در کیک فرو می برید اگر مایع کیک به آن چسبید هنوز کیک کامل پخته نشده است ولی اگر خلال تمیز بیرون آمد کیک پخته و آماده شده است و می توانید سرو کنید.

مرحله هشتم

این کیک خوشمزه را بعد از پخت در ظرف سرو برگردانید و با موز خرد شده و پودر پسته به سلیقه خود روی آن را تزئین نمایید و برای عصرانه در کنار خانواده میل کنید و لذت ببرید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در چهارشنبه 29 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.