طرز تهیه رول کرپ شکلاتی با خامه خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه رول کرپ

طرز تهیه رول کرپ شکلاتی با خامه خوشمزه و مجلسی طرز تهیه کرپ کاکائویی طرز تهیه کرپ ژاپنی طرز تهیه کرپ با ماست طرز تهیه کرپ کیک طرز تهیه کرپ ساده طرز تهیه کرپ شکلاتی بدون شیر طرز تهیه کرپ موز و شکلات

رول کرپ یک کیک خوشمزه و جذاب و بدون دردسر است که می توانید هر روز درست کنید و کنار یک فنجان چای از طعم بی نظیرش لذت ببریید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رول کرپ شکلاتی با خامه خوشمزه و مجلسی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم رول کرپ 
تخم مرغ هم دمای محیط۳ عدد
وانیلنصف قاشق غذاخوری
شکر۳ قاشق غذاخوری
شیر هم دمای محیط۲ لیوان
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
آرد قنادی۱ لیوان
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
خامه قنادی۳۰۰ گرم
پنیرخامه ای۱ قاشق غذاخوری
توت فرنگی۱۰ عدد
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه رول کرپ

مرحله اول

برای درست کردن رول کرپ شکلاتی در ابتدا تخم مرغی که با محیط هم دما شده است را در ظرفی می شکنیم و وانیل و شکر را به آن می افزاییم و با هم زن دستی می زنیم تا از لختگی در بیاید.

مرحله دوم

دو سوم شیری را که داشتیم به مواد اضافه می کنیم و بقیه اش را کنار می گذاریم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم سپس آرد و پودر کاکائو را به مایع رول کرپ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

مواد را خوب مخلوط می کنیم تا آرد در مایع باز شود و گوله گوله نباشد سپس مابقی شیری که داشتیم را به همراه روغن مایع به مواد کرپ می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

مایع رول کرپ آماده است تابه را روی حرارت متوسط  رو به بالا قرار می دهیم وقتی داغ شد یک ملاقه از مایع کرپ را داخل تابه می ریزیم و تابه را می چرخانیم تا مایع در تمام سطح آن پخش شود.

مرحله پنجم

سپس وقتی کرپ حباب زد آن را بر می گردانیم تا طرف دیگر هم بپزد سپس از تابه خارج می کنیم و اجازه می دهیم سرد شود همه مایع کرپ را به همین روش بپزید و کنار بگذارید.

مرحله ششم

پختن رول کرپ دقیقا مانند پخت پنکیک می باشد تا کرپ ها خنک شوند خامه قنادی که مقداری یخ آن باز شده است را با پنیر خامه ای مخلوط می کنیم و با دور تند همزن برقی می زنیم تا فرم بگیرد.

مرحله هفتم

توت فرنگی ها را تمیز شسته و روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم در این مرحله توت فرنگی ها را به خامه می افزاییم سپس یک کرپ باز می کنیم و داخلش خامه می مالیم و رول می کنیم.

مرحله هشتم

همه کرپ ها را به همین ترتیب رول می کنیم سپس داخل یک قالب مستطیلی یک عدد پلاستیک فریزر را باز می کنیم و سر و ته کرپ ها را برش می دهیم تا صاف شوند سپس یک ردیف رول کرپ می چینیم.

مرحله نهم

روی کرپ ها خامه می ریزیم و به همین ترتیب همه رول ها را می چینیم و خامه کشی می کنیم تا لایه آخر که کرپ می چینیم و دیگر خامه نمی ریزیم و یک لایه پلاستیک روی آن ها می کشیم.

مرحله دهم

رول کرپ شکلاتی را برای ۴ الی ۵ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم سپس در ظرف سرو بر می گردانیم و روی آن را سس شکلات می ریزیم و با پالت روی تمام کرپ پخش می کنیم.

مرحله یازدهم

با توت فرنگی اسلایس شده و شکلات رنده شده روی کرپ را تزئین می نماییم  و با کارد برش زده و سرو می کنیم این رول کرپ خوشمزه را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در دوشنبه 10 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.