طرز تهیه کاپ کیک آلبالو خانگی خوشمزه و سالم

طرز تهیه کاپ کیک آلبالو

طرز تهیه کاپ کیک آلبالو خانگی خوشمزه و سالم طرز تهیه کاپ کیک با شیر خشک  طرز تهیه کاپ کیک قنادی  طرز تهیه کاپ کیک موز و گردو  طرز تهیه کاپ کیک ترکیه ای  طرز تهیه کاپ کیک گردویی  طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی کرم دار  طرز تهیه کاپ کیک مجلسی طرز تهیه کاپ کیک کافی شاپی

کاپ کیک آلبالو یک گزینه خوشمزه برای عصرانه است که در فصل تابستان با آلبالو تازه طعم متفاوت و ویژه ای به عصر شما می دهد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک آلبالو خانگی خوشمزه و سالم در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک آلبالو
آلبالوی بدون هسته۲۰۰ گرم
شکر۴ قاشق غذاخوری (برای پخت آلبالو)
کره۳۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان
وانیلنصف قاشق چای خوری
ماستنصف لیوان
بکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
روغن مایعنصف لیوان
آردقنادی۲ لیوان سر خالی

طرز تهیه کاپ کیک آلبالو

مرحله اول

در ابتدا دم و برگ آلبالوها را جدا کنید و تمیز بشویید سپس با هسته گیر هسته های آن ها را جدا کنید اگر هسته گیر نداشتید از سیخ چوبی یا نی استفاده نمایید ته آلبالو فشار دهید تا هسته خارج شود.

مرحله دوم

آلبالو هسته گرفته شده را در تابه می ریزیم و ۴ قاشق غذاخوری شکر به آن می افزاییم و روی حرارت می گذاریم تا برای ۵ دقیقه بجوشد و در زمان جوشیدن کف روی آن را می گیریم تا کمی غلیظ شود.

مرحله سوم

سپس کره را به آن می افزاییم و هم می زنیم تا کره آب شود و از روی حرارت بر می داریم و می گذاریم خنک شود. در این مرحله تخم مرغ را در ظرفی می شکنیم و شکر و و انیل را به آن می افزاییم.

مرحله چهارم

مواد تخم مرغی را با دور تند همزن چند دقیقه می زنیم تا سفید رنگ و کشدار و حجیم شود سپس مایع را کنار می گذاریم و بکینگ پودر را به ماست اضافه می کنیم و مخلوط کرده تا پف کند.

مرحله پنجم

وقتی پف کرد به همراه روغن مایع به مایع تخم مرغی اضافه می کنیم و با همزن برقی در حد مخلوط شدن می زنیم و در انتها آرد را الک کرده و کم کم اضافه می کنیم و با همزن دستی مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

مایع کیک باید کمی غلیظ تر از مایع کیک های معمولی باشد سپس آلبالو ها را اضافه می کنیم و به آرامی هم می زنیم تا با همه مواد کیک مخلوط شود اما له نشود و داخل قالب را چرب می کنیم.

طرز تهیه کاپ کیک آلبالو خانگی خوشمزه و سالم طرز تهیه کاپ کیک با شیر خشک  طرز تهیه کاپ کیک قنادی  طرز تهیه کاپ کیک موز و گردو  طرز تهیه کاپ کیک ترکیه ای  طرز تهیه کاپ کیک گردویی  طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی کرم دار  طرز تهیه کاپ کیک مجلسی طرز تهیه کاپ کیک کافی شاپی

مرحله هفتم

از قالب بزرگ یا قالب تک نفره مافین می توانید استفاده کنید کپسول های سیلیکونی را هم چرب کنید و مایع را داخل آن ها تا نیم سانت به بالای قالب مانده پر کنید یعنی سر کپسولها خالی بماند.

مرحله هشتم

می توانید از کپسول کاغذی هم استفاده نمایید و نیازی به چرب کردن ندارند ماکروفر را روی کانوکشن می گذاریم و از یک ربع قبل گرم کرده و کاپ کیک آلبالو را داخلش برای ۲۰ دقیقه قرار می دهیم.

مرحله نهم

اگر خواستید از فر گازی استفاده کنید داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت بیست دقیقه می گذاریم تا بپزد بعد از پخت اجازه دهید تا سرد شود سپس از قالب خارج نمایید.

مرحله دهم

کاپ کیک آلبالو را در ظرف سرو بچینید و با خامه فرم گرفته و آلبالو روی آن ها را ترئین نمایید و در کنار خانواده همراه با یک نوشیدنی از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.