طرز تهیه بستنی شاتوت خوشمزه بدون قالب و ثعلب

طرز تهیه بستنی شاتوت 

طرز تهیه بستنی شاتوت خوشمزه بدون قالب و ثعلب بستنی شاتوت  بستنی شاتوت یخی بستنی شاتوت با شیر بستنی توت سیاه بستنی شاتوت قزوین بستنی توت سفید طرز تهیه بستنی یخی شاه توت عکس بستنی شاتوتی

بستنی شاتوت یک بستنی خوشمزه و بسیار پرطرفدار است که خیلی راحت آماده می شود و برای فصل تابستان یک گزینه عالی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی شاتوت خوشمزه بدون قالب و ثعلب در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای بستنی شاتوت
نشاسته گل یا گندم۵ قاشق غذاخوری
شیریک لیتر یا ۵ پیمانه
شکردو پیمانه
توت سیاه یا شاتوت۲ پیمانه
خامه صبحانهیک بسته یا ۲۰۰ گرم
وانیلنصف قاشق چایخوری
رنگ خوراکی بنفشبه دلخواه یک تا دو قطره
شکلات چیپسی یا رنده شدهدلخواه

طرز تهیه بستنی شاتوت خوشمزه

مرحله اول

شاتوت ها را تمیز بشویید و در ظرفی بریزید تا آبش گرفته شود سپس پوره کنید باید کاملا پوره شود از میوه های دیگر هم می توانید استفاده کنید اگر طعم شاتوت را دوست ندارید می توانید توت فرنگی جایگزین کنید.

مرحله دوم

در این مرحله نشاسته گل یا گندم را داخل قابلمه بریزید و شکر و نصف شیر را اضافه کنید و هم بزنید سپس بقیه شیر را بیافزاید و در این مرحله زیر قابلمه را روشن کنید و مرتب هم بزنید.

مرحله سوم

خامه و شاتوت پوره شده را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید پاکت شیر را از بالا برش بزنید و بشویید و کنار بگذارید، می توانید به جای یک بسته خامه از یک و نیم بسته استفاده کنید خوشمزه تر می شود.

مرحله چهارم

همان طور که شیر را هم می زنیم دقت کنید که وقتی غلظت آن شبیه فرنی شد از روی اجاق بردارید و مخلوط پوره و خامه صبحانه را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

مرحله پنجم

در انتها وانیل را اضافه می کنیم و هم می زنیم پاکت شیر را که از قبل شسته بودیم را باز می کنیم و مواد بستنی را داخلش می ریزیم و برای ۲۴ ساعت داخل فریزر می گذاریم تا بسته شود.

مرحله ششم

می توانید مقداری از بستنی را در ظرفی بگذارید و با شاتوت تزیین کنید بعد در فریزر قرار دهید برای رنگ بهتر می توانید کمی رنگ بنفش خوراکی اضافه کنید تا بستنی خوش رنگ تری داشته باشید.

مرحله هفتم

از قالب بستنی یخی برای بچه ها می توانید استفاده کنید، بعد از بسته شدن بستنی آن را از پاکت شیر بیرون بیارید و برش بزنید و با شکلات رنده شده و برگ نعنا تازه تزیین کنید.

مرحله هشتم

این بستنی خوشمزه را حتما در فصل شاتوت درست کنید و بچه ها را با یک بستنی خانگی خوشمزه حسابی غافلگیر کنید و از طعم بی نظیر و خوشمزه آن در کنار خانواده لذت ببرید. نوش جان.

دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در یکشنبه 15 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.