طرز تهیه ادویه خورشتی آبادان + ادویه همه کاره با 20 قلم

طرز تهیه ادویه خورشتی آبادان

طرز تهیه ادویه خورشتی آبادان طرز تهیه ادویه اهوازی ادویه هفت قلم آبادان طرز تهیه ادویه همه کاره طرز تهیه ادویه مادربزرگ ادویه ابادان نی نی سایت طرز تهیه ادویه مرغ و ماهی طرز تهیه ادویه عربی طرز تهیه ادویه ۴۰ قلم hn,di o,vajd Hfhnhk

ادویه یکی از مهمترین اجزای هر غذایی است با ادویه طعم و مزه غذا را می توان بسیار خوشمزه تر و متفاوت تر کرد و به خواص آن افزود، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ادویه خورشتی آبادان + ادویه همه کاره با ۲۰ قلم در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای ادویه خورشتی
پودر هل سبز۱ قاشق غذاخوری
ترخون خشک۱ قاشق غذاخوری
ادویه پاپریکا۱ قاشق غذاخوری
پودر میخک۱ قاشق غذاخوری
پودر فلفل قرمز۱ قاشق غذاخوری
پودر زیره۱ قاشق غذاخوری
پودر گلپر۱ قاشق غذاخوری
کاری۱ قاشق غذاخوری
دانه گشنیز۱ قاشق غذاخوری
پودر فلفل سیاه۱ قاشق غذاخوری
پودر خسرودار۱ قاشق غذاخوری
رازیانه خشک۱ قاشق غذاخوری
لورل۱ قاشق غذاخوری
پودر چوب زرد۱ قاشق غذاخوری
شنبلیله خشک۱ قاشق غذاخوری
پودر لیمو عمانی۱ قاشق غذاخوری
جوز هندی۱ قاشق غذاخوری
پودر خردل۱ قاشق غذاخوری
پودر گل سرخ۱ قاشق غذاخوری
نعناع خشک۱ قاشق غذاخوری
پودر انبه۱ قاشق غذاخوری
آویشن خشک۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ادویه خورشتی آبادان

مرحله اول

برای درست کردن این ادویه آبادانی باید در ابتدا پودر هل یا دانه هل را به همراه دانه گشنیز و  پودر یا دانه زیره آسیاب کرده تا با هم کامل مخلوط شوند و یک پودر نرم بدست بیاید اگر نرم نبود از الک رد کنید.

مرحله دوم

در ادامه ترخون خشک، رازیانه خشک، شنبلیله خشک، نعناع خشک و آویشن خشک در آسیاب ریخته و پودر می کنیم و با پودر هل و گشنیز و زیره مخلوط می کنیم در این مرحله تمام پودرها و ادویه ها را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

ادویه را در یک قابلمه یا تابه بریزید و روی حرارت بگذارید و تفت دهید تا بوی آن در فضا پخش شود سپس از روی حرارت برداشته و روی دستمال تمیز پخش کنید تا خنک شود بعد از این که ادویه ها خنک شد در ظرف درب دار بریزید و درب ظرف را ببندید.

طرز تهیه ادویه خورشتی آبادان طرز تهیه ادویه اهوازی ادویه هفت قلم آبادان طرز تهیه ادویه همه کاره طرز تهیه ادویه مادربزرگ ادویه ابادان نی نی سایت طرز تهیه ادویه مرغ و ماهی طرز تهیه ادویه عربی طرز تهیه ادویه ۴۰ قلم hn,di o,vajd Hfhnhk

مرحله چهارم

ظرف را در جای خشک و خنک نگهداری کنید و در مقابل نور خورشید نگذارید تا کیفیت ادویه از بین نرود با این روش برای ۶ ماه می توانید یک ادویه خورشتی آبادانی عالی داشته باشید سعی کنید ادویه را تا ۶ ماه مصرف کنید زیرا بعد از آن عطر و بوی آن کم می شود.

مرحله پنجم

این ادویه فوق العاده طعم غذا و خوشمزگی آن را چند برابر می کند و مزه متفاوتی به غذاهای شما می دهد به غیر از طعم عالی می توانید از خواص موادی که در این ادویه استفاده شده است بهره ببرید. از آن برای غذاهای خورشتی و کبابی و غذاهای جنوبی می توانید استفاده کنید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در پنج شنبه 11 آبان 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.