مربا انجیر زرد خوشمزه و خانگی بدون له شدن و شکرک زدن

مربا انجیر زرد

مربا انجیر زرد طرز تهیه مربای انجیر سیاه خوشمزه ترین مربای انجیر نکات پخت مربای انجیر طرز تهیه مربای انجیر له شده مربای انجیر زرد رزا منتظمی طرز تهیه مربای انجیر با پیمانه فوت و فن مربای انجیر سیاه lvfhd hk[dv cvn How to make fig jam

یکی از مرباهای خوشمزه خانگی مربا انجیر است که می توانید به سادگی در منزل آماده کنید و در روی میز صبحانه بچینید تا خانواده از طعم و عطر آن لذت ببرند، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله مربا انجیر زرد خوشمزه و خانگی بدون له شدن و شکرک زدن در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای مربا انجیر زرد
انجیر زردیک کیلو
شکر۷۰۰ گرم
گلابیک قاشق غذاخوری
هل۳ الی ۴ عدد
آبدو لیوان دسته دار
زعفران دم کشیده۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری

مربا انجیر زرد

مرحله اول

برای درست کردن مربای انجیر خانگی در ابتدا انجیرها را تمیز بشویید و اجازه دهید خشک شود سپس سرش را با کارد بزنید و کنار بگذارید در این مرحله شکر را در قابلمه می ریزیم و آب را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می دهیم و هم می زنیم تا دانه های شکر در آب حل شود و شروع کند به جوشیدن سپس با براش از آب و آبلیمو مخلوط شده دور تا دور قابلمه می زنیم و شکر های که به ظرف چسبیده را با این کار جدا می کنیم.

مرحله سوم

انجیرها را برای این که فرم و شکل خود را در زمان پخت از دست ندهد و له نشود با چنگال از دو تا طرف سوراخ می زنیم و بعد از این که آب و شکر ۲۰ دقیقه جوشید دانه دانه انجیرها را کنار هم داخل قابلمه می چینیم.

مرحله چهارم

در زمان پخت درب ظرف باید نیمه باز باشد بعد از ۳۰ دقیقه انجیرها را با قاشق زیر و رو کنید و به آن زعفران دم کشیده را به همراه آبلیمو، گلاب و هل شکسته اضافه نمایید و هم بزنید و برای نیم ساعت دیگر اجازه دهید با هم بپزد.

مربا انجیر زرد طرز تهیه مربای انجیر سیاه خوشمزه ترین مربای انجیر نکات پخت مربای انجیر طرز تهیه مربای انجیر له شده مربای انجیر زرد رزا منتظمی طرز تهیه مربای انجیر با پیمانه فوت و فن مربای انجیر سیاه lvfhd hk[dv cvn How to make fig jam

مرحله پنجم

در تمام زمان پخت درب قابلمه نیمه باز باشد این مربا بیشتر از یک ساعت نجوشد بعد از نیم ساعت دوم از روی حرارت بردارید بعد از سرد شدن غلظت مربا بیشتر می شود سپس در ظرف شیشه ای خشک و تمیز بریزید و در یخچال قرار دهید. نوش جان.

نکات مربا انجیر زرد

در زمان پخت اگر کف روی مربا جمع شد به آرامی با لیسک بردارید تا مربای خوشرنگ و شفافی داشته باشیم و حتما برای درست کردن این مربا از انجیرهای ریز و سالم استفاده کنید.

کالری انجیر

یک قاشق مرباخوری مربا انجیر ۲۸ کالری دارد. جالب است بدانید میوه انجیر در ۱۰۰ گرم ۷۴ کالری دارد و مربا به علت داشتن شکر کالری بالاتری دارد.

بروز رسانی توسط در چهارشنبه 15 شهریور 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.