طرز تهیه گوشفیل خانگی آسان خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه گوشفیل

طرز تهیه گوشفیل خانگی آسان خوشمزه به روش قنادی طرز تهیه گوش فیل با ماست   طرز تهیه گوشفیل خانگی آسان   طرز تهیه گوشفیل بازاری   طرز تهیه گوشفیل ماه رمضان   طرز تهیه گوشفیل بیتوته   طرز تهیه گوشفیل اصفهان   طرز تهیه گوش فیل افغانی

شیرین گوشفیل شیرینی خوشمزه ماه رمضان که در این ماه آن را در قنادی ها کنار زولبیا و بامیه می بینم و رنگین کننده سفره ما در این ماه پر برکت است، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گوشفیل خانگی آسان خوشمزه به روش قنادی در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای گوشفیل
آرد قنادی۲ لیوان سر خالی
بیکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ هم دمای محیط۱ عدد
وانیل۱/۴ قاشق چای خوری
ماست پر چرب۱/۳ لیوان
شربت بار یا عسل۲ قاشق غذا خوری
روغن جامد یا کره ذوب شده۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه گوشفیل

مرحله اول

برای درست کردن یک گوشفیل خوشمزه و خانگی در ابتدا ماست را به همراه بیکینگ پودر در ظرفی می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم و برای ۵ دقیقه کنار می گذاریم تا پف نماید در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و عسل در ظرف دیگری می ریزیم و کره ذوب شده را به آن می افزاییم.

مرحله دوم

مواد را مرحله به مرحله به تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا با هم مخلوط و یکدست شود سپس ماست پف کرده را اضافه می کنیم و هم می زنیم سپس آرد را کم کم می افزاییم و با قاشق هم می زنیم زمانی که احساس کردید خمیر سنگین شده با دست ورز دهید.

مرحله سوم

ورز دادن کمک می کند تا چسبندگی خمیر از بین برود باید خمیری نرم و لطیف داشته باشیم سپس خمیر را در یک ظرف قرار می دهیم و برای دو ساعت در دمای منزل استراحت می دهیم تا آماده شود.

مرحله چهارم

روی میز کار آرد بپاشید و خمیر را به قطر دو میل باز می کنیم و به دلخواه با هر مدل کاتری که دوست دارید قالب بزنید معمولا به شکل مربع یا مستطیل برش داده می شود ولی کاملا سلیقه ای است باید قالب زدن را سریع انجام دهیم تا خمیر خشک نشود.

مرحله پنجم

بعد از قالب زدن تابه گودی را روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم و روغن می ریزیم تا گرم شود سپس گوشفیل را داخل تابه انداخته و اجازه می دهیم سرخ شود و رنگ آن طلایی رنگ شود در ادامه برای یک دقیقه داخل شربت بار قرار می دهیم.

مرحله ششم

بعد از این که از شهد خارج کردید روی سبد توری بگذارید تا شهد اضافه آن خارج شود برای تزیین شیرینی گوشفیل می توانید از پودر پسته استفاده کنید و از خوردن این شیرینی خوشمزه در کنار خانواده لذت ببرید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در یکشنبه 20 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.