طرز تهیه رنگینک ساده خانگی خوشمزه و مخصوص برای افطاری

طرز تهیه رنگینک

طرز تهیه رنگینک ساده خانگی خوشمزه و مخصوص برای افطاری طرز تهیه رنگینک شیرازی   طرز تهیه رنگینک خوزستانی   طرز تهیه رنگینک اپارات   طرز تهیه رنگینک با ارده   طرز تهیه رنگینک مجلسی   طرز تهیه رنگینک تصویری

رنگینک یک دسر خوشمزه ایرانی است که با خرما درست می شود این دسر خوشمز را به سادگی می توانید برای مهمانی های افطار خود آماده کنید، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رنگینک ساده خانگی خوشمزه و مخصوص برای افطاری در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای رنگینک
آرد سفید۲ لیوان فرانسوی دسته دار
روغن حیوانی یا کره۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم
پودر دارچین۱ قاشق مرباخوری
پودر هلنصف قاشق چای خوری
خرمابه اندازه کافی
پودر نارگیل و پستهبه مقدار لازم برای تزئین
گردوبه مقدار لازم

طرز تهیه رنگینک

مرحله اول

برای درست کردن رنگینک در ابتدا کره را در یک تابه قرار دهید و روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید تا ذوب شود مقدار کره را به دلخواه می توانید کمتر کنید سپس آرد را که از قبل الک کرده ایم به کره ذوب شده می افزاییم.

مرحله دوم

لازم به ذکر است که در درست کردن رنگینک به این نکته توجه داشته باشید که به اندازه نصف مقداری که آرد استفاده می کنید کره یا روغن بیفزایید، بعد از مخلوط کردن آرد و کره می توانید از یک قاشق چوبی استفاده کنید.

مرحله سوم

آرد و کره را روی حرارت ملایم اجاق گاز هم می زنیم تا با هم مخلوط شوند و خامی آرد گرفته شود دقت کنید که باید مدوام هم بزنید تا ته نگیرد و رنگ آن طلایی شود سپس از روی حرارت برمی داریم و اجازه می دهیم کمی خنک شود.

مرحله چهارم

آرد و کره نباید مثل حلوا تیره و سفت شود و کمی شل تر از روی حرارت بر می داریم در این مرحله پوست و هسته خرما را جدا می کنیم و به جای هسته، گردو مغز شده قرار می دهیم همه خرماها را به این ترتیب آماده می کنیم.

طرز تهیه رنگینک ساده خانگی خوشمزه و مخصوص برای افطاری طرز تهیه رنگینک شیرازی   طرز تهیه رنگینک خوزستانی   طرز تهیه رنگینک اپارات   طرز تهیه رنگینک با ارده   طرز تهیه رنگینک مجلسی   طرز تهیه رنگینک تصویری

مرحله پنجم

در ادامه به سراغ کره و آرد تفت داده شده می رویم که خنک شده است پودر هل را به همراه پودر دارچین می افزاییم و با هم خوب مخلوط می کنیم مقداری از آن را ته ظرف می ریزیم سپس خرماها را روی آن می چینیم.

مرحله ششم

خرماها را با کمی فاصله قرار می دهیم لازم نیست تمام ظرف را با خرما پر کنید و روی خرماها را دوباره ترکیب آرد و کره می ریزیم تا سطح همه آن ها پوشیده شود و ظرف رنگینک را برای حدود ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

بعد از این که سفت شد از یخچال خارج کرده به دلخواه برش زده و برای تزیین رنگینیک از پودر پسته و نارگیل استفاده می کنیم این دسر خوشمزه را در کنار خانواده میل کنید و لذت ببرید. نوش جان.

 

دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در شنبه 19 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.