طرز تهیه شله زرد نذری خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه شله زرد

طرز تهیه شله زرد نذری خوشمزه و مجلسی طرز تهیه شله زرد نذری برای ۱۰۰نفر  طرز تهیه شله زرد برای ۶ نفر  طرز تهیه شله زرد نذری برای ۲۰ نفر  طرز تهیه شله زرد نذری برای 30 نفر  طرز تهیه شله زرد برای 4 نفر  طرز تهیه شله زرد نذری برای 10 نفر  طرز تهیه شله زرد نذری برای 50 نفر  طرز تهیه شله زرد ساده agi cvn

شله زرد یک دسر خوشمزه و معروف ایرانی است که بسیار پرطرفدار است و برای مناسبت های مذهبی به صورت نذری پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شله زرد نذری خوشمزه و مجلسی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج نیم دانه یا برنج کامل۲ لیوان
آب۱۸ لیوان
شکر۴ لیوان
خلال بادام‌نصف لیوان
گلاب۱ لیوان
زعفران دم کردهبه میزان لازم
کره۱۰۰ گرم
اسانس هل یا عرق هل۱ قاشق مرباخوری سر پر

طرز تهیه شله زرد

مرحله اول

برای درست کردن یک شله زرد خوشمزه و مجلسی در ابتدا برنج را پاک کرده می شوییم و از یک شب قبل خیس می کنیم و برای زعفران دم کرده بهتر است که آن  را با یخ دم بدهید تا رنگ بهتری بگیرد.

مرحله دوم

در این مرحله داخل قابلمه با اندازه مناسب آب می ریزیم و روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم تا به جوش بیاید سپس برنج خیس خورده را به آن بیافزایید و صبر کنید تا دانه های برنج شکفته و باز شوند.

مرحله سوم

در این فاصله کف های روی برنج را می گیریم تا شله زرد خوشرنگ تری داشته باشیم وقتی دانه های برنج کاملا له شدند زعفران را به آن می افزاییم و هم می زنیم تا برنج رنگ زعفران را به خود بگیرد.

مرحله چهارم

در ادامه شکر را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا دانه های شکر کاملا حل شود سپس کره را به همراه اسانس هل یا عرق هل می افزاییم و در انتها خلال بادام های خیس خورده را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

همه مواد را با هم مخلوط می کنیم دم کنی می گذاریم و برای نیم ساعت صبر می کنیم تا شله زرد دم بکشد و آماده شود سپس در ظرف سرو بکشید و نوش جان کنید.

نکات آشپزی شله زرد

وقتی دانه های برنج نرم شد اول زعفران را اضافه کنید بعد که برنج رنگ گرفت شکر را بیافزایید چون شکر مانع رنگ دادن زعفران به دانه های برنج می شود و مغز برنج سفید می ماند، دقت داشته باشید که بعد از اضافه کردن شکر شله زرد رقیق تر می شود، می توانید از ترکیب کره با روغن یا هر کدام به تنهایی استفاده نمایید، برای طعم بهتر، خلال بادام را با مقداری از گلابی که می خواهید در شله زرد بریزید خیس نمایید.

دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در سه شنبه 18 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.