طرز تهیه خرما پفکی شیرینی خوشمزه و مخصوص سفره افطار

طرز تهیه خرما پفکی

طرز تهیه خرما پفکی شیرینی خوشمزه و مخصوص سفره افطار طرز تهیه خرما لقمه ای طرز تهیه شیرینی خرما با بیسکویت  

خرما پفکی یک شیرینی خوشمزه مخصوص ماه رمضان است همان طور که دیده اید در سفره های افطار و سحر خرما همیشه پای ثابت است با این کار طعم دیگری از خرما را تجربه کنید و از آن در مهمانی های افطاری خود استفاده نمایید، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خرما پفکی شیرینی خوشمزه و مخصوص سفره افطار در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای خرما پفکی
خرمایک بسته کوچک
روغنچهار قاشق غذا خوری
شیریک دوم پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
بکینگ پودریک قاشق چای خوری
شکریک قاشق غذا خوری سر خالی
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
گلابیک چهارم پیمانه
آرد سفیدبه اندازه کافی
گردو یا هر مغزیدلخواه
دارچینبه اندازه کافی

طرز تهیه خرما پفکی

مرحله اول

برای درست کردن خرما پفکی خوشمزه در ابتدا شکر را به همراه تخم مرغ، وانیل و روغن در ظرفی می ریزیم و کاملا با هم مخلوط می کنیم سپس شیر و گلاب را به آن اضافه نمایید و به هم زدن ادامه می دهیم.

مرحله دوم

در ادامه آرد و بکینگ پودر را می افزاییم مقدار آردی که اضافه می کنیم باید در حدی باشد که مایه ما به غلظت و قوام ماست برسد نه خیلی شل و نه خیلی غلیظ باشد مایه را کنار می گذاریم و هسته خرماها را خارج می کنیم.

مرحله سوم

هسته خرماها را که خارج کردید وسط آن ها مغز دلخواه خود را قرار دهید و در ادامه داخل دارچین سابیده شده بچرخانید تا به دارچین آغشته شوند سپس در مایه خمیری که درست کرده بودید بیاندازید و به کمک قاشق به مایه آغشته نمایید.

مرحله چهارم

تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و روغن بریزید تا گرم شود سپس خرما را در آن سرخ نمایید بعد از آماده شدن در ظرف سرو قرار دهید و برای تزیین شیرینی به دلخواه از هر چیزی دوست دارید استفاده نمایید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در جمعه 4 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.