طرز تهیه زیتون پرورده خوشمزه و خانگی به روش شمالی ها

طرز تهیه زیتون پرورده

طرز تهیه زیتون پرورده خوشمزه و خانگی به روش شمالی ها How to prepare cultivated olives عکس زیتون پرورده عکس زیتون پرورده شمالی زیتون پرورده سفید  طرز تهیه زیتون پرورده ساناز مینایی  طرز تهیه زیتون پرورده با بادام زمینی  طرز تهیه زیتون پرورده با سس مایونز

یکی از خوشمزه های معروف شمال کشور زیتون پرورده است که طعم فوق العاده ای دارد و می توانید به روش گیلانی ها در منزل درست کنید و لذت ببرید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه زیتون پرورده خوشمزه و خانگی به روش شمالی ها در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای زیتون پرورده
زیتون بدون هسته۱ کیلو
سبزیجات معطر (خرد شده)۱۵۰ گرم
رب انار شیرین۳ قاشق سوپ خوری
آب انار ترشیک دوم فنجان
گردوی خرد شده۳۰۰ گرم
سیر له شده۳ حبه
روغن زیتون۲ قاشق سوپ خوری
 نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم

طرز تهیه زیتون پرورده

مرحله اول

برای درست کردن زیتون پرورده در ابتدا آب انار ترش را در ظرفی می ریزیم و رب انار شیرین را به آن اضافه می کنیم و با هم مخلوط می نماییم در ادامه سیر را پوست می گیریم و له می کنیم و به مواد قبلی می افزاییم.

مرحله دوم

در این مرحله نمک را به همراه فلفل و روغن زیتون اضافه می کنیم گردو را شکسته و مغز آن را جدا کرده سپس خرد می نماییم و به همراه سبزیجات معطر به مواد زیتون پرورده اضافه می کنیم و همه مواد را کاملا با هم مخلوط می نماییم.

مرحله سوم

در انتها زیتون بدون هسته را به موادی که آماده کرده ایم می افزاییم و مواد را با هم کاملا مخلوط می کنیم تا زیتون ها به سسی که آماده کرده ایم آغشته شوند سپس در یک ظرف درب دار می ریزیم و برای ۱۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

بعد از این زمان مزه ها کاملا به خورد هم رفته اند و می توانید از آن در کنار غذا استفاده کنید آن را در ظرف سرو بکشید و در کنار غذاهای خوشمزه شمالی مثل ترش تره ، میرزاقاسمی و کته کباب میل کنید. نوش جان.

نکات زیتون پرورده

اگر نمی توانید از سبزی شمالی استفاده کنید به جای آن از نعنا، گشنیز، آویشن، مرزه و گلپر استفاده کنید.

بروز رسانی توسط در سه شنبه 18 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.