طرز تهیه باقلوا شعریه خوشمزه و سه سوته به روش بازاری

طرز تهیه باقلوا شعریه

طرز تهیه باقلوا شعریه خوشمزه و سه سوته به روش بازاری طرز تهیه شعریه با شیرعسلی  طرز تهیه شعریه ساده   طرز تهیه باقلوا شعریه   طرز تهیه شعریه اهوازی  طرز تهیه رشته شعریه

باقلوا شعریه یک باقلوا سریع و خوشمزه است و اصالتا یک شیرینی ترکی به شمار می رود که بسیار خوشمزه و پر طرفدار است اگر دوست دارید در خانه باقلوا بپزید پیشنهاد می کنیم این باقلوا را تست کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوا شعریه خوشمزه و سه سوته به روش بازاری در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای باقلوا
رشته شعریهیک بسته
شیر عسلییک قوطی
شیرنصف لیوان فرانسوی
کره۷۰ گرم
پودر هل و وانیلنصف قاشق چای خوری
مغز پسته و گردودر صورت تمایل

 

مواد لازم برای شربت بار
 شکرنصف لیوان
آبنصف لیوان
زعفرانمقداری
گلابمقداری

طرز تهیه باقلوا شعریه

مرحله اول

برای درست کردن باقلوا شعریه در ابتدا رشته های شعریه را در ظرفی کاملا خرد و ریز می کنیم سپس کره را که از قبل در دمای محیط قرار داده ایم به آن می افزاییم و ظرف را روی حرارت می گذاریم.

مرحله دوم

برای ۵ دقیقه با شعله کم کره و رشته ها را تفت می دهیم سپس به آن پودر هل و وانیل می افراییم و دوباره به تفت دادن ادامه می دهیم در ادامه نصف قوطی شیر عسلی اضافه می کنیم.

مرحله سوم

شیر عسلی را با مواد قبلی تفت می دهیم و در انتها شیر را اضافه می کنیم وقتی مواد کمی منسجم شدند از روی حرارت اجاق گاز برمی داریم و اجازه می دهیم کمی خنک شود.

مرحله چهارم

وقتی کمی خنک شد روی نایلون بریزید و به صورت یک ورق با ضحامت نیم سانت پهن نمایید و از مغر گردو یا پسته یا هر مغزی که دوست دارید وسط رشته ها بریزید و به کمک نایلون رول کنید.

مرحله پنجم

بعد از رول کردن در فریزر قرار دهید تا استراحت کند مدت زمان در فریزر ماندن تا سفت و منسجم شدن باقلوا است در درست کردن این باقلوا شیر را حذف نکنید زیرا کمک می کند باقلوا را رول نمایید.

مرحله ششم

برای درست کردن شربت بار شکر و آب را با هم مخلوط نموده و روی حرارت کم می گذاریم و هم نمی زنیم وقتی از کناره ها شروع به جوشیدن کرد هم می زنیم غلیظ که شد زعفران و گلاب را می افزاییم.

مرحله هفتم

بعد از این که چند ساعت گذشت و باقلوا قابل برش زدن شد از فریزر خارج کرده برش می زنیم و در صورت تمایل از شربت بار روی آن ریخته و سرو می نماییم .نوش جان.

بروز رسانی توسط در شنبه 30 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.